eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkifaktury vat - jak poprawic numery, aby zachowac chronologie › Re: faktury vat - jak poprawic numery, aby zachowac chronologie
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktury vat - jak poprawic numery, aby zachowac chronologie
    Date: Wed, 29 Oct 2008 11:44:36 +0100

    On Wed, 29 Oct 2008, Cavallino wrote:

    > Co faktura?
    > Nie było pytania "który" tylko "którym".

    Prawda, przepraszam.

    > Korektę na daty czy numery można wystawić?

    Nic nie wskazuje na to, że nie można.

    > Z logiki wynika, że jeśli NAJPIERW wystawiono fakturę z późniejszą datą
    > wystawienia, a PÓŹNIEJ te z wcześniejszą, to znaczy że te następne były
    > antydatowane.

    Ale nie ma mowy o dacie, jest o numerze.
    Pytaniem jest jedynie jak wystawca objaśni nieprawidłową numerację.
    To co opisujesz to zarzut, że jego objaśnienie jest nieprawdziwe :|
    (i że faktycznie wystawiał je w INNEJ kolejności niż twierdzi).

    > Nie są, skoro zostały wystawione PÓŹNIEJ

    Nie, twierdzi ze zostały wystawione z *niższymi numerami*.
    NIE PISZE, że zostały wystawione *później*, tego nie wiem :)
    Jak sprzedawca numeruje f-ry w ten sposób, że z rolki urywa numer
    kolejny a kawałek paska mu się urwał i pourywał "od tyłu" bo
    pomylił końce paska to jest wytłumaczony ;)

    To co piszesz stanowi właśnie zarzut że oszukuje, bardzo prawdopodobny
    (zarzut) w świetle opisu programy który "nic nie umie" - więc pewnie
    i numery wpisuje na sztywno i po kolei :D

    > Daty wystawienia, a nie sprzedaży oczywiście.

    Oczywiście.
    Ale jako że u mnie np. produkcja f-r :D to manufaktura, rąbnąłem
    się w ten sposób że zostawiłem stary numer - przy czym zostało
    miejsce w numeracji (bo przy następnych wiedziałem który numer
    "ma być") więc miałem 2 f-ry z tym samym numerem i jeden numer
    "wolny".
    I właśnie tak korygowałem - korekta numeru. "FV 18/2008 na
    FV 15/2008" czy jakoś podobnie (nie "o jeden").

    pzdr, Gotfryd