  • 1. Data: 2002-07-30 09:41:50
    Temat: Re: firma żony - zmiana na firmę męża
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "sphinx" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:ai5me9$o8k$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > moja żona chce zakończyć DG - mały sklep spożywczy
    > sklep zostałby otwarty ponownie na mnie
    > jakie ciągną się za tym skutki - pod doch., vat
    > wiem że podatek doch. - to napewno sporządzenie remenentu
    > i kiedy najlepiej dokonać zmiany teraz czy na koniec roku
    > z góry dzieki wszystkim za odp.

    W praktyce spotkalem sie z tym, ze otwiera Pan sklep kiedy Panu pasuje
    (w tym samym lokalu), zona sprzeaje swoj towar i wyposazenie nowej firmie i
    dopiero
    z "zerowym remanentem" zamyka swoja DG

    ale (jak powiedziala mila pani w US)
    kazdy odpowiada za siebie.

    Boguslaw

  • 2. Data: 2002-07-30 10:30:54
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Potwierdzam - jest to najlepszy sposób - VAT i podatek dochodowy od towaru
    ze starej firmy i tak trzeba zapłacić (w szczególności od remamnentu
    likwidacyjnego), a w takim przypadku nowa firma ma z marszu nadpłatę VATu i
    koszty.

  • 3. Data: 2002-07-30 10:31:30
    Temat: firma żony - zmiana na firmę męża
    Od: "sphinx" <j...@p...onet.pl>