    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fotografia i miejsce prowadzenia dzialalnosci...?
    Date: Thu, 29 Sep 2005 18:31:13 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Natomiast IMHO może mieć rację co do sprzedaży zdjęć: IMO mają
    > one cechy "umowy z praw autorskich", co z jednej strony pozwala
    > dla PIT naliczyć (przy umowie zawieranej osobiście ! - nie
    > w ramach DG) 50% ryczałtowego KUP, z drugiej... ano powoduje
    > podleganie pod VAT.

    Czyli, jeśli prowadzę DG i jestem vatowcem, i oprócz tego podpiszę umowę
    z jakąś agencją na sprzedaż moich zdjęć (robionych poza DG, która ma
    zupełnie inny zakres), to od kwoty, którą owa agencja kiedyś (być może)
    mi wypłaci, mam zapłacić vat? Jak to liczyć? Powiedzmy, że będzie to
    100zł, agencja przyjmie 50& KUP, zapłaci podatek, przyśle mi 90zł i
    stosownego PITa. I co teraz - jak to na nowo przeliczyć z uwzględnieniem
    vatu?

    Pozdrawiam
    @