    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fundacja - kapitał fundacyjny a darowizna???
    Date: Wed, 22 Oct 2003 05:24:21 +0200

    On Tue, 21 Oct 2003, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    >+ I drugie pytanko:
    >+ w przypadku PDOF darowizny można przekazać w wysokości do 10 lub 15% dochodu
    >+ (w zależności od przedmiotu działalności takiej fundacji)
    >+ ale co w PDOP ??? Jedyne co znalazłem to art 16 ust 1 pkt 14 "nie uważa się
    >+ za koszty uzyskania przychodu [...] darowizn i ofiar wszelkiego rodzaju
    >+ ...."
    >+ Natomiast wiem, że osoby prawne dość często przekazują darowizny
    >+ stowarzyszeniom, fundacjom i podobnym.
    >+ Na podstawie jakich przepisów uznają darowizny jako koszty uzyskania????

    Zastrzegając że ja to używam PDOF i PDOP mam pod ręką tylko stary
    tekst, to o ile nie został zmieniony mam tam coś takiego:
    ++++++++
    Art. 18. [ Podstawa opodatkowania ]

    1. Podstawę opodatkowania, z zastrzeżeniem art. 21 i 22, stanowi dochód
    ustalony zgodnie z art. 7 albo w art. 7a ust. 1, po odliczeniu:

    1) darowizn:

    a) na cele naukowe, naukowo-techniczne, oświatowe, oświatowo-wychowawcze,
    kulturalne, kultury fizycznej i sportu, ochrony zdrowia i pomocy
    społecznej, [...mnóstwo innych...] do wysokości nie przekraczającej
    15% dochodu

    b) na cele kultu religijnego i na działalność charytatywno-opiekuńczą,
    [...mnóstwo innych...] do wysokości nie przekraczającej 10% dochodu
    --------

    Nie miałeś szukać w *koszcie* a w *odliczeniach* !
    :)
    Na przyszłość każ szukać komputerowi, zrobi to szybciej ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)