  • 1. Data: 2002-10-14 09:32:58
    Temat: fundusz socjalny
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam>

    Witam grupowiczow...
    Mam pytanie dotyczace funduszu socjalnego. Wyplacilem juz pracownikom
    gotowke odprowadzajac jednoczesnie podatek od tych wyplat po 650,00 brutto,
    ale jeszcze zotaly mi pieniadze na tym funduszu. Chce je do konca
    wykozystac. I tu moje pytanie w jaki sposob? Czy moge jeszcze raz wypłacic
    pracownikom? Moze Ktos mnie skieruje do opracowan na ten temat bo z ustawy
    nic nie wywnioskowalem.
    Dziekuje za pomoc
    Mariusz

  • 2. Data: 2002-10-14 16:09:17
    Temat: Re: fundusz socjalny
    Od: "Ana" <a...@b...com.pl>

> [...]
    > pracownikom? Moze Ktos mnie skieruje do opracowan na ten temat bo z ustawy
    generalnie powinien byc utworzony regulamin wyplaty srodkow z funduszu
    socjalnego , mozna tam np napisac ze srodki po wyplaceniu wszystkim
    pracownikom swiadczenia urlopowego beda rozdysponowane na zapomogi , paczki
    swiateczne czy doplaty do kolonii itepe. mozna tez pieniadze zostawic na
    koncie i wykorzystac je w przyszlym roku o ile regulamin dopuszcza do takiej
    sytuacji.

    ana

  • 3. Data: 2002-10-14 17:52:32
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam>

> [...]
    > swiateczne czy doplaty do kolonii itepe. mozna tez pieniadze zostawic na
    > koncie i wykorzystac je w przyszlym roku o ile regulamin dopuszcza do

    No tak regulamin juz jest, ale czy zakupienie bonow dla pracownikow w tym
    przypadku nie bedzie obciazone ubezpieczeniami spolecznymi? (przypominam:
    Jezeli dostali juz po 650 zł.- gotowka)
    Mariusz

  • 4. Data: 2002-10-14 19:41:50
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "orig" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam> napisał w wiadomości

    (przypominam:

    > Niestety będzie

    A moze cos szerzej na temat opodatkowania tych bonow.

    Karol

  • 5. Data: 2002-10-14 19:47:37
    Od: "orig" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > przypadku nie bedzie obciazone ubezpieczeniami spolecznymi? (przypominam:

    Niestety będzie

  • 6. Data: 2002-10-14 21:55:19
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam>

    > Niestety będzie

    No to w takim razie w jakiej kwocie mozna wyplacic swiadczenia socjalne aby
    nie placic skladek na ubezp.spoleczne? (w 2002 roku) Wiem ze bony towarowe
    do 380,00 zł sa zwolnione z opodatkowania i skladek na u.spoleczne.
    M.

  • 7. Data: 2002-10-15 07:25:36
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > nie placic skladek na ubezp.spoleczne? (w 2002 roku) Wiem ze bony towarowe
    > do 380,00 zł sa zwolnione z opodatkowania i skladek na u.spoleczne.

    Panowie zdecydujcie sie na jedna wersje zeznan.
    Jeden pisze, ze bedzie, a drugi pisze ze nie bedzie podlegac...

    Karol

  • 8. Data: 2002-10-15 07:52:04
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracownikom? Moze Ktos mnie skieruje do opracowan na ten temat bo z ustawy

    Poczytaj sobie dodatek do gorzowskiego Biuletynu Informacyjnego dla słuzb
    ekon.-fin. z 20.09.2002 o świadczeniach pracowniczych
    Pozdr. Aneta

  • 9. Data: 2002-10-15 10:49:47
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Panowie zdecydujcie sie na jedna wersje zeznan.
    > Jeden pisze, ze bedzie, a drugi pisze ze nie bedzie podlegac...

    pamiętajcie dodatkowo, że w listopadzie wchodzi w życie ustawa o zwalczaniu
    nieuczciwej konkurencji, ktora znacznie ograniczy dostepnosc/oplacalnosc
    bonow towarowych emitowanych przez sieci handlowe

    --
    A.S.

  • 10. Data: 2002-10-17 13:32:07
    Temat: Odp: fundusz socjalny
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    wyplaty z ZFŚS nigdy nie podlegaja ZUS

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    z dnia 18 grudnia 1998 r.
    w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na
    ubezpieczenia emerytalne i rentowe.

    § 2. 1. Podstawy wymiaru składek nie stanowią następujące przychody:

    19) świadczenia finansowane ze środków przeznaczonych na cele socjalne w
    ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,

    tylko pit do świadczen rzeczowych ponad 380 zł

    krys