  • 11. Data: 2002-10-23 19:42:56
    Temat: Re: fundusz socjalny
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam>

    > wyplaty z ZFŚS nigdy nie podlegaja ZUS

    Tak też myślałem, ale znalazłem coś takiego i stąd to zakłopotanie:
    "Jeśli bony towarowe i inne świadczenia służące działalności socjalnej są
    finansowane ze środków funduszu socjalnego, to na podstawie powołanych
    przepisów ich wartości nie stanowią podstawy wymiaru składek na
    ubezpieczenia społeczne. Jednak w sytuacji, gdy bony towarowe są przyznawane
    pracownikom jako świadczenia okolicznościowe, to wówczas nie stanowią one
    podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne, ale tylko do wysokości
    670 złotych (w 2000 r.). W razie przekroczenia tej kwoty pracodawca jest
    zobowiązany do naliczenia i odprowadzenia składek na ubezpieczenia społeczne
    od kwoty stanowiącej różnicę między wartością bonu a kwotą graniczną (670
    zł)." http://vulcan.pl/doradca/doradca4.html

    Mariusz

  • 12. Data: 2002-10-23 21:46:23
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    społeczne
    > od kwoty stanowiącej różnicę między wartością bonu a kwotą graniczną (670

    No to juz chyba sobie odpowiedziales i widzisz roznice.

    Karol