    From: Grzegorz <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fv z data 01-2003r dotyczaca 2002r
    Date: Thu, 20 Feb 2003 23:09:43 +0100

    On Thu, 20 Feb 2003 22:02:44 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Pytanie jest takie: czy godząc się na stratę KUP o ile nie da się
    >go zaliczyć w roku 1. (kasa) ani 2. (memoriał, ale nie dotyczący
    >roku poprzedniego) nadal widzisz przeszkody ? (wtedy patrz kolejne
    >pytania :))

    Jezeli to jest 1 rok DG to w rzeczywistosci wyodrebniles koszty
    odnoszace sie do danego roku czyli stosowaleś ust.6 do prowadzenia
    KPiR (nie wiem tylko czy US nie przyczepi sie za w ciagu roku nie
    stosowales memorialu odprowadzajac zaliczki miesieczne na podatek) i
    dalej chcesz prowadzic w roku ksiazke wg tej zasady czyli nic nie
    zmieniasz. Ale jezeli przez 3 lata byles na kasie i nagle przechodzisz
    na memorial to mam obawy czy mozna powiedziec zgodnie z ust.6, ze
    "stale" wyodrebnialem koszty odnoszace sie do danego roku podatkowego.

    > Czy zamknięcie DG na 0 (zero) dni rozwiąże taki problem ?

    Tu trudno sie przyczepic, ale pytanie troche teoretyczne, bo komu by
    sie chcialo zamykac DG dla idei ?

    > Czy prawdą wobec tego jest, że nie da się przejść z ryczałtu
    >(ewidencji lub karty) na KPiR memoriałowe, bo przecież to
    >*również* nie będzie "stale"...

    Przyznam sie, ze nigdy nie czytalem ustawy o ryczalcie i nie chcialbym
    zbierac glos w tej sprawie, ale myslalem ze na ryczalcie nie prowadzi
    sie KPiR wiec po przejsciu bedzie to rok 1 prowadzenie KPiR. ( nie
    wiem czy,nie pisze herezji).

    Pozdrawiam
    Grzegorz

    P.S.Karol napisal, ze na grupie przyjal sie odmieny poglad od mojego i
    niech moze tak zostanie.