    From: "Piotr61" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: galimatias czyli groch z kapustą
    Date: Wed, 26 Apr 2006 15:50:22 +0200

    Użytkownik "matsonic" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:e2npin$4qp$1@opal.futuro.pl...
    > Witam.
    > Zamierzam zająć się regularną sprzedażą na Allego. Dowiedziałem się już,
    > że sprzedaż rzeczy nowych (które posiadam mniej niż 6 m-cy)i które kupuję
    w celu
    > (co bardzo ważne)dalszej odsprzedaży z zyskiem, wymaga zarejestrowania
    > działalności gospodarczej (w celu świętego spokoju z fiskusem). W tej
    chwili
    > pracuję na pełny etat tzn. mam stałą pracę. Jedank bardzo chciałbym coś
    > "dorobić" do pensji. Czy mogę założyć własną działalność bedąc
> [...]
    Tak,możesz
    >A jeśli tak, to czy będę dodatkowo musiał płacić zus'y i inne pierdoły,
    > skoro w tej chwili płaci je za mnie pracodawca ?
    Jeżeli ze stosunku pracy osiągasz dochód powyżej jakiejś kwoty
    (nieco powyżej 1000 zł brutto- nie znam kwoty granicznej) będziesz musiał
    płacić tylko
    zdrowotny - jednak jako jego płatnik musisz sie zarejestrować w ZUS
    > No i ostatnie pytanie .. - jaką formę opodatkowania wybrać spodziewając
    się
    > zysku netto rzędu 500 - 1000 zł, choć to moje bardzo optymistyczne
    założenie ?
    > Karta podatkowa, ryczałt ewidencjonowany może podatek liniowy ?
    Jeżeli osiągasz przychód ze stosunku pracy, to podatek liniowy nie wchodzi w
    grę.
    Jeżeli chodzi o pozostałe przypadki, to nie wiem jakie są ograniczenia
    - pamiętaj jednak, że ryczałt jest płacony od przychodu,a nie od dochodu,
    a więc przy niskiej marży rzadko kiedy jest opłacalny, a karta podatkowa
    dotyczy tylko pewnych rodzajów działalności.
    Piotr