  • 1. Data: 2006-04-26 12:37:43
    Temat: galimatias czyli groch z kapustą
    Od: matsonic<m...@p...fm>

    Witam.
    Zamierzam zająć się regularną sprzedażą na Allego. Dowiedziałem się już,
    że sprzedaż rzeczy nowych (które posiadam mniej niż 6 m-cy)i które kupuję w celu
    (co bardzo ważne)dalszej odsprzedaży z zyskiem, wymaga zarejestrowania
    działalności gospodarczej (w celu świętego spokoju z fiskusem). W tej chwili
    pracuję na pełny etat tzn. mam stałą pracę. Jedank bardzo chciałbym coś
    "dorobić" do pensji. Czy mogę założyć własną działalność bedąc zatrudnionym na
    stałe? A jeśli tak, to czy będę dodatkowo musiał płacić zus'y i inne pierdoły,
    skoro w tej chwili płaci je za mnie pracodawca ? No i ostatnie pytanie .. - jaką
    formę opodatkowania wybrać spodziewając sie zysku netto rzędu 500 - 1000 zł,
    choć to moje bardzo optymistyczne założenie ? Karta podatkowa, ryczałt
    ewidencjonowany może podatek liniowy ? Co się najbardziej opłaca ? Myślę że
    to bardzo ważne kwestie i każdy chętnie się czegoś dowie. Proszę nie odsyłajcie
    mnie na stronę PIT.PL bo właśnie z tamtąd wracam i oczy mi już łzawią od natłoku
    informacji. Jeśli ktoś to potrafi sklecić w jedną całość to będę wdzięczny do
    śmierci ... obym zdążył jeszcze coś zarobić ... Pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-04-26 13:50:22
    Temat: Re: galimatias czyli groch z kapustą
    Od: "Piotr61" <p...@w...pl>

    Użytkownik "matsonic" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracuję na pełny etat tzn. mam stałą pracę. Jedank bardzo chciałbym coś
    > "dorobić" do pensji. Czy mogę założyć własną działalność bedąc
    Tak,możesz
    >A jeśli tak, to czy będę dodatkowo musiał płacić zus'y i inne pierdoły,
    > skoro w tej chwili płaci je za mnie pracodawca ?
    Jeżeli ze stosunku pracy osiągasz dochód powyżej jakiejś kwoty
    (nieco powyżej 1000 zł brutto- nie znam kwoty granicznej) będziesz musiał
    płacić tylko
    zdrowotny - jednak jako jego płatnik musisz sie zarejestrować w ZUS
> [...]
    założenie ?
    > Karta podatkowa, ryczałt ewidencjonowany może podatek liniowy ?
    Jeżeli osiągasz przychód ze stosunku pracy, to podatek liniowy nie wchodzi w
    grę.
    Jeżeli chodzi o pozostałe przypadki, to nie wiem jakie są ograniczenia
    - pamiętaj jednak, że ryczałt jest płacony od przychodu,a nie od dochodu,
    a więc przy niskiej marży rzadko kiedy jest opłacalny, a karta podatkowa
    dotyczy tylko pewnych rodzajów działalności.
    Piotr

  • 3. Data: 2006-04-26 13:56:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Piotr61 wrote:

> [...]
    > musiał płacić tylko
    > zdrowotny - jednak jako jego płatnik musisz sie zarejestrować w ZUS

    Granica to 899,10 brutto. Dodam, że większość tego zdrowotnego można
    odliczyć od podatku.

    > się
    > założenie ?
    > Jeżeli osiągasz przychód ze stosunku pracy, to podatek liniowy nie
    > wchodzi w grę.

    Bzdura. Jeśli nie będzie świadczył w ramach DG dla swojego pracodawcy
    usług identycznych z tym co robi na umowie o pracę, to może wybrać
    liniowy. Jeśli nie rozlicza się wspólnie z żoną i ma szansę wpaść w
    drugi próg podatkowy, to jest to metoda bardziej opłacalna od KPiR wg
    skali.

    > Jeżeli chodzi o pozostałe przypadki, to nie wiem jakie są ograniczenia

    Podobne dotyczące pracodawcy jak przy liniowym.