  • Data: 2011-03-10 07:35:27
    Temat: Re: głupia sprawa, spóźniłem sie ws. liniowego 19%
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08-03-2011 22:54, news pisze:
    > jak w temacie, nie wiedzieć czemu przeoczyłem termin złożenia deklaracji
    > o formie opodatkowania na 2011 rok i automatem dalej rozliczam się
    > (chcąc nie chcąc) według skali podatkowej.
    >
    > pytanie, czy coś w tym temacie da się jeszcze zrobić aby przejść na
    > liniowy ?

    Nie da się. Nie wybierając liniowego "wybrałeś" skalę na cały rok od
    wszystkich dochodów z działalności gospodarczej. Możesz zamknąć i
    otworzyć ją i 12 razy, niczego to nie zmienia bo podatek jest twój
    osobisty a nie "firmy".

    Czytałam gdzieś, że można się zwrócić z wnioskiem do naczelnika, żeby
    uznał złożenie oświadczenia o wyborze liniowego po termie, ale powód
    musi być naprawdę poważny, musiałbyś nie mieć fizycznej możliwości
    złożenia tego oświadczenia w terminie - np. leżałeś w szpitalu
    nieprzytomny albo porwali Cię dla okupu.

    Ale nie wiem gdzie to czytałam i osobiście wątpię, żeby to przeszło.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813