    From: Wwieslaw <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: historyczna ciekawostka o podatkach ;)
    Date: Sat, 24 Jan 2009 10:26:34 +0100

    witek wrote:

    > jak to wyliczyłeś?

    Koszt wynagrodzenia o wysokosci ~4000 netto to ~7100.
    Na dzien dobry 3100 (44%) ukradzione

    Te 4000 netto przeznacz na koszyk wydatkow, w ktorym bedzie troche rzeczy:

    oblozonych vatem (czyli wiekszosc)
    oblozonych akcyza (benzyna, alkohol, energia elektryczna)
    pare spraw w urzedach (zaswiadczenie o niezaleganiu z podatkami, odpis
    aktu urodzenia)
    troche podatkow lokalnych (nieruchomosci, srodki transportu > 3.5t DMC)
    Kupno z drugiej reki auta lub domu (2% PCC)

    itepe itede.

    W zaleznosci od konstrukcji takiego koszyka, stosunek sumy danin do
    poczatkowej kwoty wynik bedzie zapewne pomiedzy 60 a 95% ;)

    Mnie od zawsze ciekawi konstrukcja skladek na ubezpieczenia spoleczne.
    Dlaczego jest czesc "pracownika", odliczana od jego brutto, i czesc
    pracodawcy "na gorke", ponad brutto.

    Czy ma to jakies sensowne uzasadnienie, czy sluzy tylko zmniejszeniu
    swiadomosci spoleczenstwa, jak jest okradane?

    Wieslaw