eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiile PLN mam przelać do US ? (kwartalnie rozliczający się ryczałtowiec) › Re: ile PLN mam przelać do US ? (kwartalnie rozliczający się ryczałtowiec)
  • Data: 2007-09-13 17:42:05
    Temat: Re: ile PLN mam przelać do US ? (kwartalnie rozliczający się ryczałtowiec)
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13-09-2007 o 19:13:37 Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>
    napisał(a):

    > Witam
    >
    > Teoretycznie znam odpowiedź ale wolałbym mieć potwierdzenie.
    >
    > W 3 kwartale 2007 wystawiłem 2 FV, obydwie na kwotę 1000zł netto
    > (usługa z grupy 17%):
    > 440zł VAT'u
    > +340zł podatku dochodowego
    > = 780zł

    Z tym źe wiesz że to sa oddzielne podatki i nie mieszają się,
    w szczególności...

    > Tak by było zanim odliczę 7,75% podstawy składki na chorobowe jaką
    > płacę co miesiąc do ZUS'u (pracuję również na etacie, więc płacę tylko
    > chorobowe).

    ... zdrowotnego(nie chorobowego) od VATu się nie odlicza ?

    > DG prowadzę i składki do ZUS płacę od maja i do tej pory
    > nie odliczałem nic od dochodu (w drugim kwartale po prostu dochodu nie
    > było), więc z tych 4 składek spokojnie mogę odliczyć te 340zł więc
    > ostatecznie...
    > ...robię przelew do US na kwotę 440zł - zgadza się ?

    Składasz VAT-7(K), wpłacasz 440 na konto 'VATowe', wpłacasz 340 na konto
    ryczałtowe

    > Przy okazji zapytam - czy VAT i podatek dochodowy można ująć w jednym
    > przelewie, czy może muszą to być oddzielne przelewy. Jeśli w jednym to
    > czy w tytule przelewu powinienem całą kwotę rozpisać na VAT i podatek
    > dochodowy ?

    Jak wyżej - te podatki niemal nie mają punktów wspólnych, sa zupełnie
    osobne

    > Czy dobrze mi się wydaje, że w październiku powinienem wpłacić drugą
    > taką samą kwotę wyliczoną za 3kw. jako zaliczkę na kwartał czwarty,
    > która to będzie "zbilansowana" dopiero w kwietniu następnego roku ?

    A płacisz Ty ryczałt czy dochodowy, bo się pogubiłem??