    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: import z EU
    Date: Mon, 11 Jan 2010 22:14:39 +0100

    Jacek wrote:

    > Polska firma posiadająca europejski NIP ale nie będąca
    > płatnikiem podatku VAT dokonuje zakupu w normalnym sklepie
    > w Niemczech i otrzymuje fakturę (rechnung), na której kwotę
    > składa sie wartośc netto np. 100 EUR i 19% VAT =
    > = 19 EUR, czyli razem 119 EUR..
    > Płaci za nią w tym przypadku kwotę brutto.
    > Zakupiony towar ma zamiar wprowdzic do obrotu w Polsce.
    >
    > Czy VAT należny do zapłacenia w Polsce po sprowadzeniu towaru
    > to różnica między podatkami VAT w obu krajach, czyli w tym przypadku
    > 3%, czy powinna doliczyć całe 22% do kwoty brutto?

    Zaraz, zaraz - przecież firma nie jest płatnikiem to co chce naliczać?
    (wprawdzie nie chce mi się sprawdzać, czy można dostać
    przedrostek PL jako taki podatnik - bo niby po co -ale niech będzie, że
    można)

    > Rozumuję, że chodzi o 3%, bo gdyby doliczyła 22%, to zapłaciłaby
    > VAT dwukrotnie.

    Na pewno nie 3%.

    > Pytam, bo spotkałem dwie różne interpretacje tego problemu.

    Możesz podać jakie to interpretacje, bo to bardzo interesujące
    jest co ludziska wymyslają.