  • 1. Data: 2009-05-20 21:16:20
    Temat: inteligo indywidualny ror a DG jednoosobowa
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    inteligo lub pko bp jako dodatkowe konto, tylko do wpłat

    do działalności potrzebne jest konto firmowe bo tam odsetki
    nie są liczone przez bank,
    gdy ma 0% to nie ma komplikacji, zonk z inteligo ror >=0,10%

    jak takie oprocentowanie rozliczać? pewnie groszaki ale...
    czy lepiej dla świętego spokoju założyć firmowe i odżałować te 4zł i droższe
    przelewy?

  • 2. Data: 2009-05-20 21:37:06
    Temat: Re: inteligo indywidualny ror a DG jednoosobowa
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jak takie oprocentowanie rozliczać? pewnie groszaki ale...
    > czy lepiej dla świętego spokoju założyć firmowe i odżałować te 4zł i
    > droższe przelewy?

    Jak zalozysz i osobiste i formowe i bedziesz madrze uzywal, to za firmowe
    nie zaplacisz ani zlotowki.
    Kase z firmowego natychmiast po otzrymaniu wplaty od klienta/kontrahenta
    (nie pozniej niz o polnocy) przelewasz na osobiste. Na firmowym masz dzieki
    temu caly meisiac saldo zerowe i oplata nie jest pobierana.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-05-20 21:38:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > do działalności potrzebne jest konto firmowe bo tam odsetki
    > nie są liczone przez bank,
    > gdy ma 0% to nie ma komplikacji, zonk z inteligo ror >=0,10%

    Nie dlatego jest potrzebne firmowe, ale dlatego, ze banki nie pozwalaja na
    korzystanie z osobistego dla celow firmowych. Jak Ci klient wplaci kase na
    firmowe, to mozesz ja sobie spokojnie przelac na osobiste, bo to jest juz
    twoja "osobista" kasa, z ktora robisz, co chcesz (no chyba, ze prowadzisz
    ksiegi handlowe - pelna ksiegowosc)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-05-21 05:44:57
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak zalozysz i osobiste i formowe i bedziesz madrze uzywal, to za firmowe
    > nie zaplacisz ani zlotowki.
    inteligo nie ma możliwości zwolnienia z opłaty dla konta firmowego
    a dwa rory to nie wiem czy można mieć

    > Kase z firmowego natychmiast po otzrymaniu wplaty od klienta/kontrahenta
    > (nie pozniej niz o polnocy) przelewasz na osobiste. Na firmowym masz
    > dzieki temu caly meisiac saldo zerowe i oplata nie jest pobierana.

    co by się stało gdyby jednak naliczyło te 19% podatku
    jak wtedy to rozliczyć? da się wogóle?

    bo póki nie naliczy to wszystko w porządku nawet z tym 0,01%
    z drugiej strony jeżeli by trzeba faktycznie przelewać dalej i za każdy
    przelew zewnętrzny płacić 1,49zł to wszystko traci sens

  • 5. Data: 2009-05-21 07:29:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zlotowinfo wrote:

    > inteligo nie ma możliwości zwolnienia z opłaty dla konta firmowego
    > a dwa rory to nie wiem czy można mieć

    E tam. SDD lansuje ten swój myk na zero opłat - zgodny z regulaminem-
    ale to kłopotliwe, bo trezbastale pilnować salda.

    > co by się stało gdyby jednak naliczyło te 19% podatku
    > jak wtedy to rozliczyć? da się wogóle?

    Od czego ma naliczyć skoro saldo stale jest zero?
    Jeśli są odetki naliczone na firmowym, to rozliczasz jak każdy inny
    przychód.

    > bo póki nie naliczy to wszystko w porządku nawet z tym 0,01%
    > z drugiej strony jeżeli by trzeba faktycznie przelewać dalej i za
    > każdy przelew zewnętrzny płacić 1,49zł to wszystko traci sens

    Ale przelewasz wewnętrznym przelewem bez opłat.

  • 6. Data: 2009-05-21 07:31:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zlotowinfo wrote:

    > inteligo a dwa rory to nie wiem czy można mieć

    Nie wiem do ilu system teraz pozwala,
    ale możesz przecież założyć dowolną ilość subkont w ramach ror
    o odrębnych numerach.

  • 7. Data: 2009-05-21 08:03:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > inteligo nie ma możliwości zwolnienia z opłaty dla konta firmowego
    > a dwa rory to nie wiem czy można mieć

    poczytaj uwazniej regulamin.
    Korzystam od 2003 roku i dobrze wiem, o czym pisze.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-05-21 08:31:11
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Od czego ma naliczyć skoro saldo stale jest zero?
    > Jeśli są odetki naliczone na firmowym, to rozliczasz jak każdy inny
    > przychód.

    chodziło o to że odsetki przyszły - no problem
    odsetki były deczko większe i naliczyło jednak 19% - zonk

    co dalej?

  • 9. Data: 2009-05-21 09:52:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zlotowinfo wrote:

    > chodziło o to że odsetki przyszły - no problem
    > odsetki były deczko większe i naliczyło jednak 19% - zonk
    >
    > co dalej?

    Nie wiem o co pytasz.
    Co naliczyło i na jakim rachunku?
    Na firmowym nic nie naliczy, bo na firmowym nie liczą Belki,
    a jak używasz ror do celów dg i naliczą Ci podatek od odsetek, to
    zapłac jeszcze raz dochodowy od tych odstetek - to i tak grosze są.

  • 10. Data: 2009-05-21 10:09:05
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > (nie pozniej niz o polnocy) przelewasz na osobiste. Na firmowym masz
    > dzieki temu caly meisiac saldo zerowe i oplata nie jest pobierana.

    o ile bedzie mial szczescie i zalozy te firmowe w inteligo :)

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !