  • 1. Data: 2009-05-21 09:21:10
    Temat: Pytani o VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Czytam ci ja opis wyroku:
    http://podatki.pl/artykuly/8_7248.htm?idDzialu=8&idA
    rtykulu=7248
    ...i nijak nie mogę dojść, jaka ma być konkluzja odnośnie odmowy
    prawa do odliczenia VAT z przedwcześnie odliczonej f-ry, jeśli
    ta "przedwczesność" zostanie wykryta przy kontroli US.
    Bo jedno, to sprawa formalna i fakt że US naruszył procedury,
    co zaskutkowało uznaniem decyzji za bezprawną (i niewykonalną).
    A drugie to dyskusja nad takim manewrem:
    - podatnik odlicza za kwiecień VAT od f-ry wystawionej w kwietniu
    lecz otrzymanej w maju
    - wykrywa to US i "unieważnia" odliczenie
    - de facto ustanawiając sankcję administracyjną w postaci przepadku
    odliczalnego VAT.

    I z dalszej treści nie mogę dojść - czy *jakby* pominąć sprawę
    oczywistej wpadki US na formalnościach, to ów podatek, zdaniem
    wysokiego sądu, *powinien* zostać "zwrócony do odliczenia"
    (np. w postaci decyzji, uchylającej odliczenie w kwietniu
    a przyznające je w maju) czy *może* "przepaść"?

    Czy przez "sankcję" należy rozumiem odrębną sankcję w postaci
    przepadku 30% VAT, uregulowaną osobnym przepisem?

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2009-05-24 16:32:21
    Temat: Re: Pytanie o VAT
    Od: "ITBS" <N...@w...pl>

    To jest decyzja z 2006, wiec sankcja 30% istniala i o nia chodzi.