  • 1. Data: 2013-12-23 15:36:58
    Temat: jak to teraz jest z e-faktura?
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    jak to teraz jest z e-faktura?

    jest, ze domyslnie, bez pytania firmy moga wystawiac e- zamiast wysylac
    papierowa.

    ale mozna sie nie zgodzic i poprosic papierowe poczta przysylane

    i teraz, za taka prosbe nie mozna nic dodatkowo rzadac (firma nie moze
    powiedziec, ze jest doplata - jedynie moze zniesc rabat).

    Czyli

    tak moze byc

    cena uslugi 89 zł

    cena z e-faktura - rabat - cena uslugi 85 zł

    ale jak chce fakture papierowa to co najwyzej 89 zl

    a tak nie moze byc:

    cena uslugi 89 zł

    cena z e-faktura - rabat - cena uslugi 85 zł

    ale jak chce fakture papierowa 99 zl

    ?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 2. Data: 2013-12-25 22:16:37
    Temat: Re: jak to teraz jest z e-faktura?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Dec 2013, hikikomorisan wrote:

> [...]
    >

    > a tak nie moze byc:
    >
    > cena uslugi 89 zł
    >
    > cena z e-faktura - rabat - cena uslugi 85 zł

    Za WYSTAWIENIE faktury czy za DOSTARCZENIE faktury?
    Przypomnę, że IMO są to dwie rodzielne operacje i nic nie daje
    podstaw do wiązania ich ze sobą - za wyjątkiem przypadków, kiedy
    przepis stanowi inaczej.

    Przyznaję że nie wiem, na razie odłożyłem na bok sprawę badania "haka".
    Przypomnę: sprzedawca ma obowiązek WYSTAWIĆ fakturę.
    Ale to nie znaczy, że ma obowiązek ją dostarczać (kurierem na przykład).
    Z wyjątkiem przypadków, kiedy... wychodziło że powinien.
    Klasyka to były usługi telekomunikacyjne - f-ra była dołączana do wykazu
    połączeń.
    I teraz np. Plus każe sobie płacić za dostarczenie wykazu w postaci
    papierowej, wtedy PRZY OKAZJI jest również papierowa f-ra :>
    Nie chciało mi się rozgryzać odpowiedzi na pytanie, czy dostawca
    telekomu ma (na dziś) prawo "jak każdy", czyli powiedzieć, "OK,
    faktura papierowa jest do odbioru w <tu odległe miejsce>, można
    przyjść i zabrać".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-12-26 12:42:06
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > Za WYSTAWIENIE faktury czy za DOSTARCZENIE faktury?
    > Przypomnę, że IMO są to dwie rodzielne operacje i nic nie daje
    > podstaw do wiązania ich ze sobą - za wyjątkiem przypadków, kiedy
    > przepis stanowi inaczej.

    za wystawienie i wysylke :)

    > Przyznaję że nie wiem, na razie odłożyłem na bok sprawę badania "haka".
    > Przypomnę: sprzedawca ma obowiązek WYSTAWIĆ fakturę.

    ...co w przypadku np. UPC wiazalo sie z kilkoma telefonami i ostym
    pismem, zeby wystawiali (i przysylali) fakture zamiast zestawienia. Ale
    powyzsze aokurat nie dotyczy UPC

> [...]
    > I teraz np. Plus każe sobie płacić za dostarczenie wykazu w postaci
    > papierowej, wtedy PRZY OKAZJI jest również papierowa f-ra :>

    Noooo wlasnie, ja nie moglem kiedys pojac, jak to jest, ze faktury musza
    byc elektronicznie, ale kilka kartek wykasu mi musza przyslac papierowo.
    Co mi po wykazie na papierze -lepszy arkusz excel, mozna filtrowac itp.
    Wiec zestawienie nie potrzebuje papierowo, a fakture przewaznie musze
    drukowac ;)

> [...]
    > telekomu ma (na dziś) prawo "jak każdy", czyli powiedzieć, "OK,
    > faktura papierowa jest do odbioru w <tu odległe miejsce>, można

    Niewysylanie faktur, zakladajac, ze sie je drukuje i czekaja ma te wade,
    ze... trzeba miec miejsce do ich skladowania :) Dlatego ja np. wysylam,
    a nie czekam az ktos odbierze (egzemplarz).

  • 4. Data: 2013-12-27 21:36:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Dec 2013, hikikomorisan wrote:

    > Niewysylanie faktur, zakladajac, ze sie je drukuje

    A nienie.
    Gdzieś tam, na etapie jaskółek wieszczących wprowadzanie postaci
    elektronicznej, między flejmami o "oryginale" i "kopii" powinna
    też być uwaga, że powinniśmy się bać umieszczania w jednym
    zbiorze filesystemu kompletu informacji niezbędnych na f-rze,
    bo a nuż któraś skarbówka uzna ich zebranie za "wystawienie
    faktury" :> (idzie o datę zdarzenia).

    Krótko mówiac, f-ra wystawiona w postaci elektronicznej, również
    nieuwierzytelniona i niewydrukowana, to jest wystawiona
    faktura :)

    > i czekaja ma te wade,
    > ze... trzeba miec miejsce do ich skladowania :)

    Nie widzę przeszkód, aby drukować na żądanie.
    F-ra wystawiona, ale niewydrukowana, klient chce,
    klient dostaje.
    Zna ktoś przepis który miałby stać na przeszkodzie?

    pzdr, Gotfryd