  • 1. Data: 2013-12-20 19:43:24
    Temat: spis z natury
    Od: julek13 <j...@g...com>

    Mam zamiar z dniem 31 grudnia 2013 zakończyć działalność gospodarczą
    (handel detaliczny) prowadzoną w oparciu o KPiR. Jestem płatnikiem VAT. Po
    kilkudniowej lekturze zapisów w internecie pogubiłem się co powinien
    zawierać spis z natury sporządzony dla potrzeb rozliczenia VAT? Czy tylko
    towary i środki trwałe, czy również wyposażenie?
    Drugie pytanie brzmi: Czy w spisie sporządzonym dla potrzeb PIT należy
    również umieścić wyposażenie o wartości poniżej 1500 zł?
    --
    Julek

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2013-12-23 22:23:17
    Temat: Re: spis z natury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Dec 2013, julek13 wrote:

> [...]
    > zawierać spis z natury sporządzony dla potrzeb rozliczenia VAT? Czy tylko
    > towary i środki trwałe, czy również wyposażenie?

    Dla VAT wyposażenie jest "towarem".
    Osobna sprawa, to kwestia wyceny w związku ze "zmianą przeznaczenia":
    jak się czyta przepis literalnie, to wygląda dość marnie, bo budzi
    podejrzenie iż należy odliczyć VAT od "wartości nabycia".
    Znajdziesz w archiwach jednak wypowiedź ... właśnie nie pamiętam
    kogo, wskazującą iż przez "nabycie" należy rozumieć (również) "czynność
    równoważną", co sprowadza się do wyceny rynkowej tego wyposażenia.

    > Drugie pytanie brzmi: Czy w spisie sporządzonym dla potrzeb PIT należy
    > również umieścić wyposażenie o wartości poniżej 1500 zł?

    Ba.
    Jakby wyszło że nie, to jest pytanie czy przestaje obowiązywać
    art.21.1.49 ustawy :]

    Nie mogło to wyposażenie się po prostu zużyć albo zostać wcześniej
    sprzedane? (na allegro "od złotówki" w ostateczności :>)

    pzdr, Gotfryd