  • 1. Data: 2004-11-09 13:14:48
    Temat: jak to zrobic ?
    Od: "KACPER" <k...@h...pl>

    Witam Was,
    Mam pytanko i bede wdzieczny za odpowiedz.
    Sprawa wyglada nastepujaco:
    Bede swiadczyl firmie uslugi z zakresu administracji siecia komputerowa.
    Firma chce fakutre VAT.
    Chce to zrobic za posrednictwem innej firmy mojego znajomego, ktopra bedzie
    wystaawiala te faktury.
    W zwiazku z powyzszym - firma znajomego musi mnie zatrudnic, zebym mogl
    wykonywac ta prace "w barwach tej firmy"
    Moje pytanie - jak to zrobic, zebym dostawal z tego jaknajwiecej kasy ?
    Jezeli firma zatrudni mnie na umowe o prace to od kwoty brutto tej faktury
    bede musial odjac:
    ZUS za mnie + VAT + podatek.
    To w sumie zostanie mi polowa tego :(
    Ktos mu powiedzial, zebym sie zaatrudnil gdzies (moge to zrobic w firmie
    mojej mamy) na pol etatu i wtedy bede placil ZUS tylko 320 PLN (czy jakos
    tak) i wtedy forma znajomego, ktora bedzie mnie zatrudniala nie bedzie
    musiala juz za mnie placic ZUS.
    Jezeli to daje jakas informacje to jestem studentem.

    Czy mozecie mi poradzic jak mam zrobic aby jaknajwieksza czesc tej faktury
    wplynela do mojej kieszeni ?

    DZieki za pomoc
    KACPER

  • 2. Data: 2004-11-09 23:58:29
    Temat: Re: jak to zrobic ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2004, KACPER wrote:
    [...]
    >+ Czy mozecie mi poradzic

    ...zawęziłeś sobie listę odpowiadających...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-10 00:29:35
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "KACPER" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Witam Was,
    [...]
> [...]
    > Jezeli firma zatrudni mnie na umowe o prace to od kwoty brutto tej faktury

    A po co chcesz sie w tej firmie zatrudniac, czy tam gdzies indziej ? Firma
    wystawia fv, zatrzymuje dla siebie vat i podatek dochodowy, 66,4% wartosci
    brutto zostaje dla Ciebie. Jesli juz koniecznie masz takie pragnienie
    "zatrudniania sie", to jakas umowa o dzielo moze, ale na litosc boska, nie
    jakis zus. :-)

    marekz

  • 4. Data: 2004-11-10 16:45:37
    Od: "KACPER" <k...@c...pl>

> [...]
    > brutto zostaje dla Ciebie. Jesli juz koniecznie masz takie pragnienie
    > "zatrudniania sie", to jakas umowa o dzielo moze, ale na litosc boska, nie

    no ale na jakiejs podtawie ta firma musi mi te 66,4% dac ? nie moze mi tak
    po prostu dac do reki tych pieniedzy, prawda ?

    KACPER

  • 5. Data: 2004-11-10 21:09:57
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "KACPER" <k...@c...pl> napisał w wiadomości

    > no ale na jakiejs podtawie ta firma musi mi te 66,4% dac ? nie moze mi tak
    > po prostu dac do reki tych pieniedzy, prawda ?

    Czemu nie ? Rozumiem, ze przez "firma mojego znajomego" rozumiesz jakas
    dzialalnosc gospodarcza, a nie cos z osobowoscia prawna (spolke z o.o. na
    przyklad). No wiec moze po prostu dac do reki.

    marekz

  • 6. Data: 2004-11-11 13:32:09
    Od: b...@p...onet.pl

    > Czy mozecie mi poradzic jak mam zrobic aby jaknajwieksza czesc tej faktury
    > wplynela do mojej kieszeni ?
    >
    > DZieki za pomoc
    > KACPER

    Umowa zlecenie ze znajomym i jako student nie płacisz ZUS-u, a znajomy w
    niektórych sytuacjach może uniknąć wejścia na wyższy próg podatkowy.

  • 7. Data: 2004-11-11 21:53:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Nov 2004, MarekZ wrote:

> [...]
    > + dzialalnosc gospodarcza, a nie cos z osobowoscia prawna (spolke z o.o. na
    > + przyklad). No wiec moze po prostu dac do reki.

    A możesz wyjaśnić jak rozumieć słowo "może" w owym tekście ? ;)
    I o którą kwotę chodzi: "jakąś" czy "100 % należnego wynagrodzenia" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-11-12 12:53:21
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > A możesz wyjaśnić jak rozumieć słowo "może" w owym tekście ? ;)

    Uzylem wyrazu "moze" tym razem w znaczeniu "jesli chce to jest w stanie to
    zrobic - oczywiscie nieformalnie - i nikt nie jest w stanie jej tego
    skutecznie zabronic, pod warunkiem, ze nie wyda sie, ze to zrobila - a niby
    jak mialo by sie wydac"

    > I o którą kwotę chodzi: "jakąś" czy "100 % należnego wynagrodzenia" :)

    Nooooo, 100% wynagrodzenia netto, czyli tyle ile "na czysto" by zarobila
    firma, gdyby w rzeczywistosci wykonala te usluge i nie 'przyporzadkowala' do
    niej zadnych kosztow uzyskania. A co, cos nie tak ? :-)

    marekz

  • 9. Data: 2004-11-12 13:25:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2004, MarekZ wrote:

> [...]
    > +
    > + Uzylem wyrazu "moze" tym razem w znaczeniu "jesli chce to jest w stanie

    Acha.
    No to ze swiadomością iż popełnia co najmniej wykroczenie skarbowe
    - a raczej kilka na raz.

    > + zrobic - oczywiscie nieformalnie - i nikt nie jest w stanie jej tego
    > + skutecznie zabronic, pod warunkiem, ze nie wyda sie, ze to zrobila - a niby
    > + jak mialo by sie wydac"

    O to to.
    Wystarczy jeden niezadowolony który wie "że on coś zrobił dla firmy"...
    Niezadowolenie może mieć dowolne podłoże, może być "niefirmowe",
    może być "firmowe"...

> [...]
    > + firma, gdyby w rzeczywistosci wykonala te usluge i nie 'przyporzadkowala' do
    > + niej zadnych kosztow uzyskania. A co, cos nie tak ? :-)

    A to jakaś firma-sponsor ;)
    Chętnych do "obracania papierami za darmo" trudno znaleźć :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)