  • 1. Data: 2004-11-09 12:11:30
    Temat: ZUS - zbieg tytułów ubezpieczeń
    Od: "Paweł Lipiński" <L...@c...pl>

    Witam!

    Sytuacja jest następująca - prowadzę pozarolniczą działalność gospodarczą od
    01 stycznia 2003 roku (na ryczałcie). Ponadto od 01 marca 2003 roku jestem
    członkiem spółki cywilnej.
    Czy powinienem odprowadzać składkę zdrowotną od obu działalności w 2003
    roku?
    (od października 2004 roku na pewno, ale czy wcześniej?)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2004-11-09 22:20:32
    Temat: Re: ZUS - zbieg tytułów ubezpieczeń
    Od: "KP" <k...@w...pl>

    wcześniej NIE
    - pozdrawiam K.

  • 3. Data: 2004-11-10 15:44:06
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "KP" napisał:

    > od
    >
    > wcześniej NIE

    Aby na pewno ?

    IMHO od 1.04.2003 r. należało odprowadzić podwójną składkę a wcześniej,
    jeżeli działalność osobista i sc były zgłoszone do różnych ewidencji
    działalności gospodarczych.

    ZUS wyjaśnia to na
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/default.asp?rozdz=ro
    zdz7

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 4. Data: 2004-11-12 07:30:36
    Od: "Paweł Lipiński" <L...@c...pl>

> [...]
    >
    > IMHO od 1.04.2003 r. należało odprowadzić podwójną składkę a wcześniej,
    > jeżeli działalność osobista i sc były zgłoszone do różnych ewidencji

    tak też myślałem, ale miałem sprzeczne opinie i stąd pytanie do Grupowiczów.
    do KP - jeśli możesz, podaj podstawę

    Pozdrawiam
    Paweł Lipiński

  • 5. Data: 2004-11-12 10:12:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2004, Paweł Lipiński wrote:

    >+ > Użytkownik "KP" napisał:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ tak też myślałem, ale miałem sprzeczne opinie i stąd pytanie do Grupowiczów.

    ...a mogę ja ? ;)
    UStawa o systemie ubezpieczeń zdrowotnych oraz ustawa o ubezpieczeniach
    zdrowotnych posługują się różnymi pojęciami dla określenia podstawy
    ubezpieczenia.
    Przy składce SUS (zostającej w ZUS) jest to "tytuł", a "tytuły" są
    wyliczone - DG jest "tytułem".
    Zaś w składce "zdrowotnej" było o "źródle".
    Jednocześnie nie ma podstawy żeby uznać że mamy do czynienia z odesłaniem
    do innych przepisów (bo np. ustawa podatkowa traktuje wszystkie DG
    jako jedno "źródło" ! - ale to jest definicja WEWNĘTRZ tejże ustawy,
    aby mogła być użyta w innej ustawie musiałby byc tekst "źródło dochodu
    w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym").

    Zapodawszy:
    http://tiny.pl/jxg
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/advanced_group_search?q=tytu
    %C5%82+OR+tytu%C5%82u+OR+tytu%C5%82em+zdrowotne+OR+z
    drowotna+group:*.prawo*+author:gotfryd&num=100&hl=pl
    &lr=&c2coff=1&safe=off

    ...znajduję kilka dyskusji w których cicho nie siedziałem :) i są owe
    argumenta podane:
    http://groups.google.pl/groups?selm=Pine.WNT.4.58.03
    10292246110.-913277%40k6-2.portezjan.zabrze.pl
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&sa
    fe=off&selm=b330p7%24hl3%241%40news.onet.pl
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&sa
    fe=off&threadm=bpcnir%24j%241%40SunSITE.icm.edu.pl&r
    num=1&prev=/groups%3Fhl%3Dpl%26lr%3D%26c2coff%3D1%26
    safe%3Doff%26selm%3Dbpcnir%2524j%25241%2540SunSITE.i
    cm.edu.pl

    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)