  • 1. Data: 2002-06-20 13:12:45
    Temat: jak zaksięgować skradziony samochód?
    Od: "Jarek" <w...@w...com.pl>

    Witam!!!
    Skradziono mi samochód ujęty jako środek trwały i miesięcznie amortyzowany.
    Jak to ująć w KPIR?
    Czy jeżeli zakupię obecnie następny samochód do kwoty np.1500 zł (maluch),
    to czy mogę go jednorazowo zamortyzować?
    Z góry dziękuję za wszelkie rady
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2002-06-20 16:14:10
    Temat: Re: jak zaksięgować skradziony samochód?
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Do kwoty 3500 zł możesz wydatek "wpuścić w koszty.

  • 3. Data: 2002-06-20 21:53:49
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Sławomir Malibo <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aesv3o$9u5$...@s...icm.edu.pl...
    > Do kwoty 3500 zł możesz wydatek "wpuścić w koszty.

    A dokładnie jeżeli zamierzasz używać go dłużej niż rok możesz wpisać do
    Środków Trawałych i zamortyzować jednorazowo.

    > Użytkownik "Jarek" <w...@w...com.pl> napisał w wiadomości
    > amortyzowany.

    Jak rozumiem nie został do końca zamortyzowany? moim zdaniem niedokonane
    odpisy amortyzacyjne będą kosztem. Nie można przecież dalej go amortyzować.
    Jak się domyslam nie otrzymałeś z tego tytułu żadnego odszkodowanie? To
    trochę zmienia sytuację.

    pozdr
    WS

  • 4. Data: 2002-06-20 23:34:38
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jun 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

> [...]
    >+ A dokładnie jeżeli zamierzasz używać go dłużej niż rok możesz wpisać do
    >+ Środków Trawałych i zamortyzować jednorazowo.

    Pozwolę sobie z wyjasnieniem kwestii formalnej:
    1500zł można *zarówno* wpuscić w ewidencję wyposażenia jak
    i ewidencję ŚT, do wyboru. Kosztem jest zakup do EW lub
    rata amortyzacyjna (może być jednorazowa) ŚT :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (z podaniem do przedprzedpiścy o cytowanie "nad" !)

  • 5. Data: 2002-06-21 03:20:11
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

> [...]
    > Jak się domyslam nie otrzymałeś z tego tytułu żadnego odszkodowanie? To

    A nie jest tak ze jesli nie byl ubezpieczony to nie mozna zaliczyc niedokonanych
    odpisow do kosztow.
    Gdyby byl ubezpieczony to skladka ubezpieczenia jest kosztem a w razie kradziezy mamy
    odszkodowanie.

    Tomek

  • 6. Data: 2002-06-21 07:16:11
    Temat: Odp: jak zaksięgować skradziony samochód?
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    > A nie jest tak ze jesli nie byl ubezpieczony to nie mozna zaliczyc
    niedokonanych odpisow do kosztow.
    > Gdyby byl ubezpieczony to skladka ubezpieczenia jest kosztem a w razie
    kradziezy mamy odszkodowanie.

    To chyba nie jest tak!
    Amortyzować możesz, ale nie można zaliczać napraw jako kosztów.

    Robert Kilimnik
    e-mail:R...@t...com.pl
    TETA S.A.

  • 7. Data: 2002-06-21 08:08:47
    Temat: Re: Odp: jak zaksięgować skradziony samochód?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jun 2002, Robert Kilimnik wrote:

> [...]
    >+ > niedokonanych odpisow do kosztow.
    >+ > Gdyby byl ubezpieczony to skladka ubezpieczenia jest kosztem a w razie

    UoPDoOF:
    Art.23.1("Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów").48:
    "strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów[...]
    jeżeli samochody nie były objęte ubezpieczeniem dobrowolnym"

    Siedzę cicho bo "samochodologia" jest dość skomplikowana i chwilowo
    wolę omijać :), ale widzę że ustawoczytacze się wyprowadzili...
    Maddy, Orka, Karol & co na urlopach ??

    >+ To chyba nie jest tak!
    >+ Amortyzować możesz, ale nie można zaliczać napraw jako kosztów.

    WKF(westii ormalnej :)): pugubiłem się...
    Mowa o *kradzieży*, czyli amortyzacja przerwana i nikt niczego
    nie naprawia bo obiektu potencjalnej naprawy nie ma :>
    Pytanie było m.in. czy niezamortyzowana wartość jest kosztem.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-06-21 08:23:00
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    napisał w wiadomości
> [...]
    > "strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów[...]
    > jeżeli samochody nie były objęte ubezpieczeniem dobrowolnym"

    IMHO przepis jest jasny. Jezeli ktos ma wtapliwosci, to trzeba zajrzec do
    jakiegos komentarza.

    > Mowa o *kradzieży*, czyli amortyzacja przerwana i nikt niczego
    > nie naprawia bo obiektu potencjalnej naprawy nie ma :>
    > Pytanie było m.in. czy niezamortyzowana wartość jest kosztem.

    IMHO odpowiedzi udzieliles juz powyzej.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 9. Data: 2002-06-23 12:46:27
    Od: "Jarek" <w...@w...com.pl>

    Dziękuję Wam za wszelkie rady i sugestie.
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 10. Data: 2002-06-24 07:55:33
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    jesli byl ubezpieczony autocasco wrzuc pozostala wart. samochodu w koszty,
    jesli nie wyprowadz z E ST

    samochod mozesz kupic do 3500 zł i wtrzucic od razu w koszty

    jacek