  • 1. Data: 2005-06-07 11:11:50
    Temat: jaka stawka VAT na szkolenia?
    Od: "Karol Susicki" <biuro@wytnij_to_koniecznie.nurkowanie.karlsen.net.pl>

    Witam!
    No właśnie. Z różnych źródeł mam różne informacje. Sprawa dotyczy szkoleń
    płetwonurków. Z jednej strony to:

    - EDUKACJA czyli ZW
    - a z drugiej strony to REKREACJA czyli 22%.

    Czy ktoś mógłby pomóc?

    --
    Pozdrowienia, Karol Susicki
    www.divezone.pl

  • 2. Data: 2005-06-07 11:19:41
    Temat: Re: jaka stawka VAT na szkolenia?
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > płetwonurków. Z jednej strony to:
    >
    > - EDUKACJA czyli ZW
    > - a z drugiej strony to REKREACJA czyli 22%.

    Jak zdawałem na patent zeglarski to YKP wystawial mi f-re ze stawka
    zwolniona. Nauka jazdy tez jest zwolniona z VAT. Czym sie rozni zeglowanie,
    czy prowadzenie samochodu od nurkowania? Wg mnie niczym.

    Adam

  • 3. Data: 2005-06-07 11:34:26
    Od: "Karol Susicki" <biuro@wytnij_to_koniecznie.nurkowanie.karlsen.net.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak zdawałem na patent zeglarski to YKP wystawial mi f-re ze stawka
    > zwolniona. Nauka jazdy tez jest zwolniona z VAT. Czym sie rozni
    > zeglowanie, czy prowadzenie samochodu od nurkowania? Wg mnie niczym.
    Co do prawa jazdy to sprawa jest prosta - to nie jest rekreacja.

    Co do patentu żeglarskiego to systuacja raczej podobna jak w nurkowaniu.

    Z tym, że w wymienionych usługach, które są ZW występuje "usługi związane z
    edukacją" natomiast w PKD już nauka żeglowania, nurkowania czy golfa nie
    jest w EDUKCJI (i usługach edukacyjnych 80.42 Kształcenie ustawiczne
    dorosłych i pozostałe formy kształcenia, gdzie indziej niesklasyfikowane)
    tylko w dziale 92 DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z KULTURĄ, REKREACJĄ I SPORTEM a o
    tym nie wspomina spis usług ZW.

    --
    Pozdrowienia, Karol Susicki
    www.divezone.pl
    87-100 Toruń, ul.Storczykowa 9, tel/fax (56) 65-45-330

  • 4. Data: 2005-06-07 20:27:36
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Adamski napisał(a):

> [...]
    > zwolniona. Nauka jazdy tez jest zwolniona z VAT. Czym sie rozni zeglowanie,
    > czy prowadzenie samochodu od nurkowania? Wg mnie niczym.

    może tym, że po takim szkoleniu nurek nie dostaje żadnego patenu czy
    "prawa nurkowania", (jakby to głupio nie brzmiało) :)

    Jacek (AlterNative)

    "... i tak łatwiej sie wymawia niż "uczciwy polityk."

  • 5. Data: 2005-06-07 20:28:09
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Karol Susicki napisał(a):
> [...]
    > tylko w dziale 92 DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z KULTURĄ, REKREACJĄ I SPORTEM a o

    ... czyli 22 % vat

  • 6. Data: 2005-06-08 10:10:19
    Od: "Karol Susicki" <biuro@wytnij_to_koniecznie.nurkowanie.karlsen.net.pl>

    Użytkownik "alterNative" <c...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

    > może tym, że po takim szkoleniu nurek nie dostaje żadnego patenu czy
    > "prawa nurkowania", (jakby to głupio nie brzmiało) :)
    Ależ dostaje jak najbardziej. Certyfikat w zależności od kursu prawa do
    nurkowania na określoną głębokość.

  • 7. Data: 2005-06-09 07:16:14
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > tylko w dziale 92 DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z KULTURĄ, REKREACJĄ I SPORTEM a o

    A gdzie w dziale 92 wystepuje nurkowanie?
    Czy nie ma zadnej roznicy miedzy "oraganizacja kursu nurkowego" a
    "organizacja imprezy nurkowej"? czy jak inaczej to nazwac?
    A uslugi nauki pilotazu samolotow? 80.41.12-00.00 Usługi świadczone przez
    ośrodki nauki pilotażu lub żeglarstwa

    wg mnie
    1 - organizujesz szkolenie - zw
    2 - organizujesz wyjazd - nie mam pojecia, moze 7%, ale nie znam sie na
    turystyce
    Adam

  • 8. Data: 2005-06-09 08:17:04
    Od: "Karol Susicki" <biuro@wytnij_to_koniecznie.nurkowanie.karlsen.net.pl>

> [...]
    > "organizacja imprezy nurkowej"? czy jak inaczej to nazwac?
    > A uslugi nauki pilotazu samolotow? 80.41.12-00.00 Usługi świadczone przez

    Problem jest taki, że "nurkowanie" nie występuje nigdzie w PKD :(

    Muszę więc dopasować do tego co tam jest i mam 2 możliwości:

    1) 80.42.B - Kształcenie ustawiczne dorosłych i pozostałe formy kształcenia,
    gdzie indziej niesklasyfikowane
    ale w PKD w WYJAŚNIENIACH jest napisane:
    Sekcja ta (M - Edukacja) nie obejmuje:
    [...]
    - kształcenia związanego głównie z rekreacją (np. kursów gry w
    brydża, golfa itp.), sklasyfikowanego w dziale 92.

    a więc

    2) dział 92 czyli DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z KULTURĄ, REKREACJĄ I SPORTEM a tam:
    92.62.Z - Działalność związana ze sportem, pozostała
    w WYJAŚNIENIACH do PKD napisane:
    [...]
    - 92.62.Z działalność szkół jazdy konnej i innych szkółek sportowych,

    Chyba, że coś przeoczyłem. Co do praw jazdy to akurat te szkoły są ujęte pod
    EDUKACJA więc ZW na pewno.

  • 9. Data: 2005-06-09 08:31:28
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > - 92.62.Z działalność szkół jazdy konnej i innych szkółek sportowych,
    >
    > Chyba, że coś przeoczyłem. Co do praw jazdy to akurat te szkoły są ujęte

    1 - Slyszalem, ze na nurkowanie trzeba miec zezwolenie, a na jazde konna
    chyba nie? Sam pisales, ze sa jakies tam certyfikaty na okreslona glebokosc
    nurkowania. Nie slyszlem nic o certyfikatach na jazde konna, moze sa, ale
    nic nie slyszalem

    2 - Mowimy o PKD czy PKWIU?

    Adam

  • 10. Data: 2005-06-09 08:36:31
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    1 - znajdz w necie nauke nurkowania
    2 - zadzwon i powiedz ze chcesz sie zapisac, ale potrzebujesz f-re i musisz
    wiedzec jaka bedzie stawka VAT (lub niech wystawia Ci fakture proforma) -
    proforma nie jest zadnym dokumentem.

    Zobacz jak robia to inni, nie musi to byc dobrze, ale da Ci pewien poglad

    Adam