  • 11. Data: 2005-02-03 14:30:10
    Temat: Re: jakie kolumny na rachunku ? - lamer
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Tommy wrote:

    > Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > to teraz w takim razie pytanie jakie kolumny powinny byc na takim rachunku
    > ?

    mysle, ze dane stron,
    nazwa i cena..

    Boguslaw

  • 12. Data: 2005-02-03 14:33:05
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    > mysle, ze dane stron,
    > nazwa i cena..

    cena ? netto brutto i wartosc brutto czy cena netto i wartosc netto

  • 13. Data: 2005-02-03 14:39:55
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Tommy wrote:

    > Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > rachunku

    > cena ? netto brutto i wartosc brutto czy cena netto i wartosc netto

    JAK MOZE BYC brutto lub VAT fla NIE-watowca ?

    jest JEDNA CENA...

    Boguslaw

  • 14. Data: 2005-02-03 14:53:11
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    > JAK MOZE BYC brutto lub VAT fla NIE-watowca ?
    >
    > jest JEDNA CENA...

    to moze tak mam towar 100 zl netto a brutto 122 zł

    to jaka cena ma byc ?

  • 15. Data: 2005-02-03 15:02:56
    Od: "Pawel P." <p...@y...com>

    > Tommy wrote:

    <ciach>

    Ojej nie moge ...

    Pozdrawiam

    Pawel P.

    P.S Prowadzac dzialalnosc gosp. radze zapoznac sie z elementarnymi zasadami.
    Polecam udac sie do biblioteki lub ksiegarni i poczytac o VAT. :-)

  • 16. Data: 2005-02-03 15:33:17
    Od: Cain <c...@o...pl>

    Tommy napisał(a):

    > Witam
    >
    > jakie kolumny powinny znajdowac sie na zwykłym rachunku.
    >
    > cena netto i wartosc netto czy cena brutto i wartosc brutto ?
    >
    > dzięki za pomoc

    Rachunek

    Do dokumentowania przychodów rachunkami maja prawo podatnicy:
    o korzystający ze zwolnień określonych w art. 14 VAT (zwolnienie
    podmiotowe),
    o wykonują wyłącznie czynności wymienione w art. 7 ust. 1 VAT lub
    czynności zwolnione na podstawie przepisów wydanych w oparciu o art. 47
    VAT (zwolnienia przedmiotowe).
    Rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi jest
    wystawiany z kopią i zawiera co najmniej:
    o imiona i nazwiska (nazwę albo firmę) oraz adresy sprzedawcy i
    kupującego bądź wykonawcy i odbiorcy usługi,
    o datę wystawienia i numer kolejny rachunku,
    o określenie rodzaju i ilości towarów lub wykonanych usług oraz ich ceny
    jednostkowe,
    o ogólną sumę należności wyrażoną liczbowo i słownie,
    o czytelny podpis wystawcy rachunku oraz odcisk pieczęci wystawcy
    rachunku, jeżeli się nią posługuje.
    Rachunki mogą być sporządzane odręcznie, maszynowo lub przy zastosowaniu
    techniki informatycznej.

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 17. Data: 2005-02-03 17:18:27
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Tommy" <b...@y...com> napisał w wiadomości
    > to moze tak mam towar 100 zl netto a brutto 122 zł
    > to jaka cena ma byc ?

    122 ?

  • 18. Data: 2005-02-04 09:00:09
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Tommy wrote:

    > to moze tak mam towar 100 zl netto a brutto 122 zł
    >
    > to jaka cena ma byc ?

    Czlowieku..

    Czy naprawde chesz sie wpuscic w kanal ?

    Jak bedac nie_VATmanem mozesz miec towar za 100 zl netto i 122 brutto ?

    Kupiles za tyle ?

    A KOGO TO OBCHODZI ?

    Wazne za ile sprzedajesz..

    A jak sprzedajesz, to masz CENE... jedna
    "netto" = "brutto"

    zadnyc VAT-ow..

    No ale ejslio jestes VAT-anem to wystawiasz FV

    Zdecyduj sie..

    Boguslaw

  • 19. Data: 2005-02-07 15:02:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Feb 2005, bo wrote:

    >+ Tommy wrote:
    >+ > cena ? netto brutto i wartosc brutto czy cena netto i wartosc netto
    >+
    >+ JAK MOZE BYC brutto lub VAT fla NIE-watowca ?

    Pozwólcie że zamieszam ;)

    Ale najpierw ostrzeżenie: moja wstawka nie ma najprawdopodobniej
    NIC WSPÓLNEGO Z PYTANIEM Tommyego. Odpowiadam na pytanie Bugusława :)

    Tommy nie pytał o VAT - nie użył tego słowa.
    A wartość brutto na rachunku dla nieVATowca jak najbardziej może
    wystąpić.
    Ma to miejsce jeśli rachunek jest wystawiany płatnikowi podatku
    dochodowego - na przykład firmie (nieVATowcowi) przez wykonawcą
    "osobistej" umowy o dzieło :) (ew. zlecenia).

    Zadowoliłem cię ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)