    From: "Z.C." <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jeszcze raz pit-5 - dlugie :-(
    Date: Wed, 25 Jun 2003 08:54:38 +0200

    Użytkownik "..::FELIPE::.." <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bdbblu$gua$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > juz prawie wszystko jasne wypelniam po raz 7 pit-5 i prawie wszystko
    > rozumiem
    >
    > zostalo jeszcze jedno banalne i prosze o Wasza pomoc
    >
    > obliczylem zaokroglany do pelnych zlotych podatek i musze teraz w nast
    polu
    > oblicz nalezny podatek

    podatek zaokrągla się do pełnych dziesiątek groszy.
    po pierwszym zdaniu myślę, że obliczyłeś podstawę opodatkowania i
    zaokrągliłeś ją do pełnych złotych. (rubr. 46)

    > i zakladajac ze nie przekraczam 37 tysiecy z hakiem ten podatek wynosi 19%
    > prawda?

    tak

    > czy 19% minus jakies tasm grosze (zapewne odzwierciedlenie 19% kwoty
    wolnej
    > od podatku)

    tak 19% minus jakieś tam grosze (rubr. 47)

    w następnych rubrykach wpisujesz zapłacone ubezpieczenie zdrowotne (rubr.48)

    rubr.53 = rubr.47 - rubr. 48 (po zaokr. do pełnych dziesiątek groszy)
    i tak dalej zgodnie z opisem rubryk.

    > jesli tak to klops ogromny ale nie chce sie martwic na zapas
    > jesli jednak tak sie okaze to co zrobic jesli na marcowej i kwietniowej
    > deklaracji policzylem wedlug "samego 19%"
    > przeciez to na moja niekorzysc i odprowadz wiecej
    > a deklaracje miesiecznie wypelnia sie i tak w odniesienie od wynikow od
    > poczatku roku wuec wiec jakby teraz policzyc dobrze to chyba nic powaznego
    > sie nie stanie

    nie powinno

    > korekty nie chce juz skladac gdyz co miesiac z racji tego iz dopiero sie
    > ucze wypelniac te pity i tak juz skladalem i boje sie ze po dwie korekty
    do
    > kazdej deklaracji sciagna na mnie nieuzasadnione podejrzenia jakis
    > kombinacji i niepotrzebna wszystkim kontrole:-(((

    korekty nie składaj

    > co robic?

    nie martw się, to tylko zaliczka podatku. za kolejny miesiąc oblicz
    prawidłowo, zdaj deklarację i zapłać podatek do US w terminie.
    i dalej prowadź DG.

    Pozdr.
    Z.C.