  • 1. Data: 2007-03-26 19:52:50
    Temat: kaczyści w akcji - zgroza
    Od: "BP" <a...@f...it>

    Coś wam opowiem... Pracuję jako programista, dzisiaj byłem na jednej stacji
    paliw testować oprogramowanie do sterowania dystrybutorem paliwa. I
    widziałem na własne oczy taką scenkę:

    Pojechał samochód, zatankował facet za 50 zł rzucił 100 zł do okienka
    kasowego błyskawicznie chwycił resztę i się oddalił. Wrócił z kolegą za pół
    minuty i przykleił do szyby legitymację urzędasa skarbowego i zarzucił
    obsługującemu chłopakowi że ... nie wydał paragonu fiskalnego i z miejsca
    zapytał mandat, czy wnosimy oskarżenie do sądu. Słuchajcie obserwowałem całą
    sytuację. Facet chwycił resztę i się oddalił, zanim drukarka fiskalna
    zdążyła wydrukować paragon. Na tłumaczenie chłopaka, że nie dał mu szansy na
    wręczenie paragonu odpwiedział, że przepis jest taki: najpierw należy
    wręczyć paragon a następnie resztę. to chyba jakaś bzdura!!! Słuchajcie
    takiego nadużycia władzy i takiej arogancji i takiego stylu rozmowy z młodym
    chłopakiem - prowadzonej w duchu zastraszania konsekwencjami nie widziałem.
    Ponieważ sam mam 30 lat (a więc jestem dość młody), wiec chyba po raz
    pierwszy zobaczyłem jak kiedyś zapewne działało SB albo inne świństwo!!!
    Przede wszystkim wstrąsnęła mną agresja i metoda rozmowy urządasa z naprawdę
    bogu ducha winnym chłopakiem - na oko jakieś 20 lat. Powiem wam... to był
    dla mnie horror i nie mówię tu też o tym, że chłopak dał się zastraszyć i
    przyjął mandat - pewnie myśląc, że tak lepiej i będzie miał święty spokój.
    Jeśli tam ma wyglądać budowa prawego i sprawiedliwego państwa to ja
    emigruję!

    BP

  • 2. Data: 2007-03-26 20:01:42
    Temat: Re: kaczyści w akcji - zgroza
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Użytkownik "BP" <a...@f...it> napisał w wiadomości
    > Coś wam opowiem... Pracuję jako programista, dzisiaj byłem na jednej
    > stacji paliw testować oprogramowanie do sterowania dystrybutorem paliwa.
    Brak słów.
    Ja nieraz sobie myślę, że jak ktoś wobec mnie tak postąpi, to zemszczę się
    wg. zasady oko za oko, ząb za ząb. Osobiście, bo na prawo w Polsce to chyba
    nie ma co liczyc, zwlasza wobec takich ludzi. Nie wiem, ale namierzył bym
    tego skur.... i systematycznie ciął bym mu opony w aucie, wybijał szyby itp.
    Trudno.

  • 3. Data: 2007-03-26 20:18:07
    Od: piotr <p...@o...eu>

    BP napisał(a):
    > ...Na tłumaczenie chłopaka, że nie dał mu szansy na
    > wręczenie paragonu odpwiedział, że przepis jest taki: najpierw należy
    > wręczyć paragon a następnie resztę. to chyba jakaś bzdura!!!

    dlaczego bzdura. zawsze jak robię zakupy i mam dostać resztę, kasjerka
    wydaje mi ją razem z paragonem (równocześnie). fakt, że gnój postąpi
    nieładnie, ale moim zdaniem to wina chłopaka.

  • 4. Data: 2007-03-26 20:31:23
    Od: "BP" <a...@f...it>

    > dlaczego bzdura. zawsze jak robię zakupy i mam dostać resztę, kasjerka
    > wydaje mi ją razem z paragonem (równocześnie). fakt, że gnój postąpi
    > nieładnie, ale moim zdaniem to wina chłopaka.
    Wskaż przepis. Urządas "wytłumaczył", że przepis jest najpierw paragon a
    potem reszta !!!. A jak kartą to co? Najpierw paragon, potem podpisik? A jak
    aplikacja uzależnia rejestracje sprzedazy od zakończenia cyklu tankowanie -
    zapłata? Powiem wam od strony IT, że wydrukowanie stopki paragonu trwa około
    dwóch sekund i ergonomiczne jest, że wydaje się zwykle resztę w momencie jak
    się paragon drukuje. Ja to widziałem - facet ewidentnie złapał resztę i
    odszedł widząc, że paragon się ciągle drukuje. No chyba trudno zarzucić mu
    tu brak profesjonalizmu - wyraźnie chciał wyrobić target dzienny w
    nałożonych mandatach.

    Ja byłbym bardzo ostrożny w zwalaniu na chłopaka winy. Co ma robić
    wrzeszczeć przez megafon: PAAANIEEE W ZIELONEJ KURTCEEE PARAGOOOON!!!! Ja
    pisałem o ewidentnym nadużyciu władzy i chamskim nadstosowaniu "prawa" tam,
    gdzie należało się od tego powstrzymać. Owszem, jakby prowadzili sprzedaż
    bez kasy fiskalnej, niedrukowali paragonów, itd... Ale: drukuje się zawsze
    druga rolka, praca pod nadzorem kamer - wiadomo stacja i bezpieczeństwo...
    Obrót oprócz drukarki fiskalnej rejestrują zapisy w programie... Dzisiaj
    nikt na stacjach nie robi szwindli w ten sposób... A ilu klientów tankuje na
    równo i tylko zostawia banknot w okienku zanim kasjer nawet zdąży wcisnąć
    ENTER? Bo nie mają czasu aby się wydrukował paragon fiskalny?

  • 5. Data: 2007-03-26 21:01:21
    Od: piotr <p...@o...eu>

    BP napisał(a):

> [...]
    > odszedł widząc, że paragon się ciągle drukuje. No chyba trudno zarzucić mu
    > tu brak profesjonalizmu - wyraźnie chciał wyrobić target dzienny w

    nie wiem jaki jest przepis, ale pisałem, ci wcześniej jak ja widzę jak
    kasjerki wydają resztę. dajesz powiedzmy 100 zł. kasjerka zaczyna
    drukować paragon, w tym momencie wybiera resztę z kasy i za chwilę
    oddaje mi resztę razem z paragonem.
    a z kartą to jest tak, że drukuje się najpierw odcinek ten który
    podpisujesz i w trakcie podpisywania drukuje się drugi (ten dla ciebie).
    oddajesz pani podpisany odcinek, a dostajesz swój razem z paragonem i kartą.
    zresztą chyba wiesz dobrze jak to się odbywa (albo powinno odbywać).

  • 6. Data: 2007-03-26 21:04:59
    Od: "lwh" <...@v...pl>

> [...]
    > Przede wszystkim wstrąsnęła mną agresja i metoda rozmowy urządasa z
    > naprawdę bogu ducha winnym chłopakiem - na oko jakieś 20 lat. Powiem

    Oni są jeszcze gorsi. Są wśród nas. Są czyimiś krewnymi, znajomymi. Nie
    miałeś jeszcze kontroli ?
    Opisywany przez Ciebie skurwiel był wyjątkowo miły.

  • 7. Data: 2007-03-26 21:13:29
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    > dlaczego bzdura. zawsze jak robię zakupy i mam dostać resztę, kasjerka
    > wydaje mi ją razem z paragonem (równocześnie). fakt, że gnój postąpi
    > nieładnie, ale moim zdaniem to wina chłopaka.

    A jak by dał wyliczoną kase to tez by była wina chłopaka ?

    --
    Krzysiek M.

  • 8. Data: 2007-03-26 21:26:02
    Od: piotr <p...@o...eu>

    Krzysiek M. napisał(a):

    > A jak by dał wyliczoną kase to tez by była wina chłopaka ?

    ale teraz rozmawiamy chyba o innym przypadku.

  • 9. Data: 2007-03-26 21:39:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    BP napisał(a):
    > Jeśli tam ma wyglądać budowa prawego i sprawiedliwego państwa to ja
    > emigruję!
    Tylko dobrze wybierz panstwo, bo mamy w europie takie - gdzie urzednik
    skarbowy moze przywalic kare nie tylko (jak w tym przypadku) a rowniez
    tobie za nieodebranie paragonu fiskalnego od sprzedawcy...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2007-03-27 06:03:58
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

    > ale teraz rozmawiamy chyba o innym przypadku.

    Tak naprawdę to nie do końca inny przypadek - bo chodzi o to, że kontrola
    została przeprowadzona or od razu z zamiaryem nie skontrolowania a
    "udupienia" :( bo jak gość widział, że parago się jeszcze drukuje to niby
    jak mu miał ktoś dać ten paragon ? Co innego by było jak by parogon był
    wydrukowanya gość mu go nie dał, albo tak jak ja miałem wczoraj -
    zapłaciłem, widzę że gość nie wstukał nic na kasę - stoję jeszcze chwilę i
    dopiero łaskawym tonem zapytał się czy chce paragon - to jest przypadek,
    który jak najbardziej należy piętnować ukarać. A tan kontroler zrobił tak
    jak czasmi robią policjanci w samochodach z widerejestratorami - "siadają na
    tyłku" i nie wiadomo czy to bandyci czy co innego ? Człowiek mimowoli
    przyspiesza, a Ci dalej siędza z tyłu - a jak przekroczysz prądkość to Cię
    wyprzedzaja i zatrzymują :( to też nie jest w porządku i w tym samym stylu.
    :(

    --
    Krzysiek M.