    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasa fiskalna - jak się pozbyć?
    Date: Mon, 2 Feb 2009 23:35:22 +0100

    On Mon, 2 Feb 2009, null wrote:

    > nie czytałem, dzwoniłem na infolinię podatkową i mi babka odczytała -
    > przepraszam że nie nauczyłem się jej słów na pamięć ale jakoś mi ta
    > wiedza nie "wchodzi". Myślę jednak, że mówiła o limitach:

    Ano.
    I z góry przyznaję że wtopiłem: minister dopisał małą literkę,
    która czyni przepis *bardzo* bzdurnym, tak jak piszesz :(

    > wyluzuj, jak bym nie gdybał a wiedział nie pytałbym grupy to chyba
    > oczywiste.

    Ale mi nie chodzi o "nieluzowanie".
    Przyjmij do wiadomości jedno: ja, Ty, większość czytelników grupy
    i każdy kto jest zamieszany w pobyt na terenie .pl podpada pod
    PRZEPISY.
    Nie przyjmuj za dobrą monetę ani tego co piszę ja, ani tego co
    powie Ci "pani w US".
    Niestety :( wyszło, że zastrzeżenia pani z US były słuszne.
    Ale *mi* wyszło.

    Wiesz co zrobiłem? ;) - zajrzałem do przepisu i wyszło iż
    pisząc "z głowy czyli z niczego" popełniłem błedne założenie.

    > równie dobrze możesz napisać przeczytaj stos książek o podatkach ale po
    > co wtedy grupy?

    Z prostego powodu: żeby mieć podstawy.
    Grupa, jak sama nazwa wskazuje, jest dyskusyjna.
    Akurat nie wszystkie poglądy mogą mieć w danej chwili reprezentację :O

    I tak nie popełniłeś najpoważniejszego kiksu - pytając o poradę :)
    (bo to skutecznie zamknęłoby możliwość pisania dywagacji przez
    osoby bez uprawnień).

    > sorry, nie bywam tutaj i nie znam zwyczajów ale pytanie
    > zabłąkanego podatnika to jakieś przestępstwo na tej grupie?

    Nie. Tak tego proszę nie odbieraj!
    To sugestia, że oczekiwanie odpowiedzi "zrób tak i tak" jest
    błędem. Błedem, który może drogo kosztować, a pozwolić
    sobie można na takie zachowanie tylko jak się ma "papierowe"
    oświadczenie zawodowego doradcy, prowadzącego ubezpieczone
    doradztwo :)
    Nie traktuj ciągnięcia Cię za język jako napadu na całą
    osobę (Twoją).

    > i na koniec formularza koniecznie zapytać o numer buta. I sprzedaż spada
    > o 90%, klienci pukają się w głowę i więcej nie wracają.

    Sorry sir.
    Ale pytaleś o kontakty Z FIRMAMI.
    Jeśli Ty sam występujesz jako DG i *nie wiesz*, że podanie ww.
    "numerków" jest podstawą transakcji *gospodarczej*, to co
    ja Ci poradzę?
    Normalni sprzedawcy, jeśli prowadzą transakcje przez sieć, zamieszczają
    takie informacje na stronie "o mnie".
    Kupujący... jak nie ma to doślą.
    Przecież każdy kto np. ma pieczątkę ma na niej REGON, prawda?
    (przepis wymaga, jedyny znany przepis dotyczący treści pieczątki)
    A i EDG powinni gdzieś mieć zanotowane :)

    > Ja bym się
    > przynajmniej popukał jak by ktoś mnie tak maglował przy każdym zakupie.

    Jakim "każdym"?
    Tylko "dla firmy" i tylko jeśli przy sprzedaży "niefirmowość"
    mogłaby powodować jakiś problem (np. z kasą).

    Popatrz na to tak: NIP z *niejawnej* bazy ujawniasz bez problemu.
    A *jawnego* REGONu i nr-u wpisu do EDG nie?
    wKF: miewam kontakty z "dużymi" firmami. Bez podania nru wpisu do EDG
    w ogóle nie można zacząć rozmawiać, (ich) prawnik nie pozwoli :D

    > Jedyne rozwiązanie przy tych absurdach to zlikwidować kasę a jak wpadnie
    > zamówienie z nazwą firmy "Jan Kowalski" w formularzu to udawać, że się
    > nie widzi i nie realizować albo odsyłać do regulaminu gdzie umieszczę
    > "nie prowadzimy sprzedaży detalicznej".

    Chyba żeby ktoś wyposażony w kasę zechciał pośredniczyć?

    wKF: rozporządzenie:
    ...a wtopiłem na nieświadomości cyferki "2" przy pozycji 37
    tabeli na dole.
    Fakt, głupota straszna (ze strony ustawodawcy).

    pzdr, Gotfryd
    (bez kasy fiskalnej)