eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikasa fiskalna - zwolnienie i jednoczesne posiadanie kasy fiskalnej › Re: kasa fiskalna - zwolnienie i jednoczesne posiadanie kasy fiskalnej
    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasa fiskalna - zwolnienie i jednoczesne posiadanie kasy fiskalnej
    Date: Fri, 09 Sep 2011 12:52:29 +0200

    > Ale w rozporządzeniu nie ma zapisu "RD jest wyłączony ze zwolnienia".
    > Par.2.1 rozporządzenia wskazuje czynności *bezwarunkowo* zwolnione!
    > (są ograniczenia tej bezwzględności w poszczególnych pozycjach
    > tabeli, o bardzo różnym charakterze, ale te pytający uwzględnił).
    >
    > Możesz powiedzieć skąd teza, że skoro ma kasę to musi rejestrować
    > na niej CAŁĄ sprzedaż dla osób fizycznych?
    > Art.111.8 ustawy wyraźnie pozwala ministrowi na takie posunięcie
    > (*osobno* zapisując: "niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności")
    > więc nie umiem dojść skąd Twój opór.

> [...]

    Odgrzewam kotlet, ponieważ wciąż nie mam odpowiedzi na swoje pytania.
    Urzędy Skarbowe mają sprzeczne interpretacje, a odpowiedzi wciąż brak.
    Po raz kolejny otrzymałem informacje, że jeśli w miejscu X prowadziłem
    sprzedaż przy pomocy kasy, to w miejscu Y nie mogę skorzystać ze
    zwolnienia w związku ze sprzedażą wysyłkową i jej ewidencjonowaniem,
    ponieważ.. już rozpocząłem wcześniej ewidencjonowanie za pomocą kasy w
    miejscu X.

    Niemniej, znalazłem w internecie informację "W sytuacji gdy podmiot
    posiada już kasę fiskalną (założoną z innego tytułu) i jednocześnie
    prowadzi sprzedaż wysyłkową, nie musi on jej nabijać na kasę kiedy
    spełnione są wymienione wyżej warunki. Natomiast gdy chociaż jeden raz
    ujmie sprzedaż wysyłkową na kasie, to od tego momentu będzie musiał już
    całą sprzedaż ewidencjonować przy jej użyciu."

    W miejscu X nie nabijałem nic na wysyłkę - to była sprzedaż na miejscu.

    Czy możecie mi podpowiedzieć, do kogo/gdzie mogę się zwrócić, aby
    otrzymać jasne informacje na ten temat?

    Przy okazji.. Pani w US poinformowała mnie także, że w sytuacji, kiedy
    Klientowi sprzedam towar i wystawię paragon, a on będzie chciał otrzymać
    fakturę, to mam mu dać i fakturę oryginał i paragon. Według mnie to
    bzdura - chyba z wiadomych powodów, jednakże Pani podpierała to
    argumentem, że w ustawie brak jest informacji na ten temat, że paragon
    należy zatrzymać do kopii - oraz, że nie mogę nie wydać paragonu.

    Pozdr,
    Rafał