    From: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasa mieszkaniowa a kupmo mieszkania
    Date: Thu, 28 Aug 2003 22:46:10 +0200
    Sender: y...@a...pl@62-233-232-156.revers.nsm.pl

    Użytkownik <s...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:4923.0000113a.3f4a21e5@newsgate.onet.pl...

    > - ktoś z rodziny ma niewykorzystaną starą książeczkę mieszkaniową (tą z
    premią)
    > książeczkę możesz przepisywać ciotka na bakę, babka na ... aż przejdzie na
    > ciebie
    > Wykorzystując pieniądze z takiej książeczki możesz skrócić okres
    oszczędzania
    > w KM do dwóch lat.

    I zaplacic podatek od darowizny?

    > - masz pełnoletniego syna/córkę, przepisujesz KM na syna, syn rezygnuje
    > z oszczędzania i wyciąga pieniądze, niczego nie musisz oddawać do US.

    chyba sie mylisz:-(

    > - kupujesz mieszkanie na kredyt a po skończeniu oszczędzania w KM
    > spłacasz kredyt

    Jedynie gdy w umowie z KM byla zawarta umowa, z ktorej wynika, ze celem
    oszczedzania jest splata kredytu mieszkaniowego.

    > - mieszkanie finansujesz z kredytu pomostowego, nie wszystkie KM go
    jeszcze
    > udzielają ogólnie musisz się zapytać o szczegóły w banku

    Chcialas chyba napisac _juz_ nie udzielaja.

    > nie
    >
    > Zdecydowanie NIE jest to prawdą.

    tu sie zgadzam.

    (czy tak
    > na
    >
    > Termin najczęściej wynosi trzy miesiące ale od złożenia wniosku o
    > wypłatę pieniędzy.
    > Niektóre KM pozwalają złożyć wniosek przed końcem oszczędzania.

    Kazda KM _musi_ przyjac wniosek o wycofanie pieniedzy.

    Yenn