    From: "Wojciech Breksa" <w...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasa mieszkaniowa - problem
    Date: Sun, 15 Dec 2002 09:15:04 +0100

    Użytkownik "Jan Mis" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:miegvu0rp8vrh8gnmdq394ctdg2j5f8ra6@4ax.com...
    > Witam Grupowiczów
    >
    > w Vademecum Rzeczpospolitej dotyczacym podatkow 2003
    > http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/PODATKI2003/P
    DF/pdf1.html#4

    > znalazlem kilka zapisow dotyczacych kasy mieszkaniowej - cytat ponizej
    > pochodzi z komentarzy urzednikow Ministerstwa Finansow:

    w 2002 r. Jednak możliwość odliczeń w ramach praw nabytych zachowały osoby
    ponoszące wydatki na kontynuowanie inwestycji, z racji której skorzystały z
    ulgi w zeznaniu za 2001 r. lub za lata wcześniejsze, a także kontynuujący
    oszczędzanie na tym samym rachunku w kasie mieszkaniowej na podstawie umowy
    o kredyt kontraktowy, zawartej przed 1 stycznia 2002 r. [...].
    systematycznego oszczędzania wnikający z umowy zawartej z kasą mieszkaniową
    w brzmieniu na 31 grudnia 2001 r.

    mieszkaniowej wolno będzie pomniejszyć podatek o 30 proc. tych wydatków, ale
    nie więcej niż o 6 proc. kwoty bazowej (189 tys. zł), czyli o 11.340 zł (co
    odpowiada rocznym oszczędnościom w wysokości 37.800 zł)."

    > Niepokoi mnie stwierdzenie "Jeśli chodzi o kasy, ulga obejmuje wpłaty
    > wnoszone przez okres systematycznego oszczędzania wnikający z umowy
    > zawartej z kasą mieszkaniową w brzmieniu na 31 grudnia 2001 r." z
    > ktorego wynika nieskutecznosc wszelkich aneksow do umowy zmieniajacych
    > skladke sporzadzonych po 1 stycznia 2002.
    >
    > Czy ktos z grupowiczow zetknal sie z tym problemem i probowal ustalic
    > jak to jest z odliczeniem skaldek do kasy mieszkaniowej w 2002 (i
    > pozniejszych latach), bede wdzieczny za wszelkie informacje.

> [...]

    Zobacz Rzeczpospolitą z chyba 15.02.2002 dodatek Moje Pieniadze jest
    interpretacja MF że można aneksować taką umowę i dokonywać odliczeń na
    podstawie aneksu. W umowie pierwotnej musisz mieć zapisane prawo do zmiany
    umowy. Wiem, że US to respektują choć nie wiem czy wszystkie.
    Ja w moim US Kraków uzyskałem informację że nie mogę odliczyć kwot na
    wpłacanych do KM na podstawie zmienionej umowy ale mając taką
    interpretacje MF nie będę poważnie traktował totalnych ignorantów z US.
    Zmieniłem umowę i dokonam odliczeń w tym roku.
    pozdrawiam Wojtek