  • 1. Data: 2006-06-22 15:20:03
    Temat: kasa pobrana jako ulga podatkowa nielegalnie to ....
    Od: e...@i...pl

    Kasa pobrana jako ulga podatkowa nielegalnie to wykroczenie czy
    przestepstwo?

    Np: ksiazki odliczasz bo to artykuly szkolne ale komputera juz np.
    nie odliczysz (To tylko przyklad)

    Co mi za taka pomylke grozi?

  • 2. Data: 2006-06-22 15:24:55
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-06-2006 o 17:20:03 <e...@i...pl> napisał:

> [...]
    > przestepstwo?
    >
    > Np: ksiazki odliczasz bo to artykuly szkolne ale komputera juz np.

    Nic jeśli złożysz korektę z wyjasnieniem i wpłacisz z odsetkami to co
    uszczupliłeś(uwielbiam to słowo ;) )
    Czynny żal też nie zaszkodzi(nie wiem czy pomoże bo sama korekta może
    wystarczyć
    ale zaszkodzić nie zaszkodzi).

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-06-22 15:27:09
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-06-2006 o 17:24:55 t <r...@o...pl> napisał:

> [...]
    > uszczupliłeś(uwielbiam to słowo ;) )
    > Czynny żal też nie zaszkodzi(nie wiem czy pomoże bo sama korekta może

    Chyba że już to znaleźli? Jeśli tak to nie wiem, chociaż korektę można
    składać
    też po kontroli. Na pewno wpłać to co uszczupliłeś wraz z odestkami.

  • 4. Data: 2006-06-22 15:28:28
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-06-2006 o 17:20:03 <e...@i...pl> napisał:

    > Kasa pobrana jako ulga podatkowa nielegalnie to wykroczenie czy
    > przestepstwo?

    Jeszcze na to napisze - zależy od tego ile uszczupliłeś.
    Do ustawowego progu jest to wykroczenie.
    Kołacze mi się coś o pięciokrotności minimalnej pensji ale nie dam głowy
    teraz.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-06-22 15:29:45
    Od: e...@i...pl

> [...]
    > uszczupliłeś(uwielbiam to słowo ;) )
    > Czynny żal też nie zaszkodzi(nie wiem czy pomoże bo sama korekta może

    Dzięki :)

  • 6. Data: 2006-06-22 15:34:42
    Od: e...@i...pl

    > Jeszcze na to napisze - zależy od tego ile uszczupliłeś.
    > Do ustawowego progu jest to wykroczenie.
    > Kołacze mi się coś o pięciokrotności minimalnej pensji ale nie dam głowy
    > teraz.

    Czyli jeżeli do progu to zgodnie z KKS będzie:

    Art. 56. § 1. Podatnik, który składając organowi podatkowemu lub
    płatnikowi deklarację lub oświadczenie, podaje nieprawdę lub zataja
    prawdę albo nie dopełnia obowiązku zawiadomienia o zmianie objętych
    nimi danych, przez co naraża Skarb Państwa lub jednostkę samorządu
    terytorialnego na uszczuplenie podatku,
    podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia
    wolności do lat 2, albo obu tym karom łącznie.

    ??

  • 7. Data: 2006-06-22 15:38:07
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-06-2006 o 17:34:42 <e...@i...pl> napisał:

> [...]
    > podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia
    > wolności do lat 2, albo obu tym karom łącznie.

    Art. 53.
    § 1. Czyn zabroniony jest to zachowanie o znamionach określonych w
    kodeksie,
    chociażby nie stanowiło ono przestępstwa skarbowego lub wykroczenia
    skarbowego.
    Określenie czynu zabronionego jako przestępstwa skarbowego lub
    wykroczenia skarbowego może nastąpić tylko w niniejszym kodeksie.
    § 2. Przestępstwo skarbowe jest to czyn zabroniony przez kodeks pod groźbą
    kary
    grzywny w stawkach dziennych, kary ograniczenia wolności lub kary
    pozbawienia
    wolności.
    § 3. Wykroczenie skarbowe jest to czyn zabroniony przez kodeks pod groźbą
    kary
    grzywny określonej kwotowo, jeżeli kwota uszczuplonej lub narażonej na
    uszczuplenie należności publicznoprawnej albo wartość przedmiotu czynu nie
    przekracza pięciokrotnej wysokości minimalnego wynagrodzenia w czasie jego
    popełnienia. Wykroczeniem skarbowym jest także inny czyn zabroniony, jeżeli
    kodeks tak stanowi.

    -----------------

    § 1. Podatnik, który składając organowi podatkowemu, innemu uprawnionemu
    organowi
    lub płatnikowi deklarację lub oświadczenie, podaje nieprawdę lub zataja
    prawdę albo nie dopełnia obowiązku zawiadomienia o zmianie objętych nimi
    danych, przez co naraża podatek na uszczuplenie,
    podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia
    wolności, albo obu tym karom łącznie.
    § 2. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie jest małej wartości,
    sprawca
    czynu zabronionego określonego w § 1
    podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych.
    § 3. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie nie przekracza
    ustawowego
    progu, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1
    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    Czyli nie jest tak źle ;)

    pozdrawiam