  • Data: 2006-01-30 20:21:04
    Temat: Re: kasy fiskalne, a jednak
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:drlrm9$b5b$1@serwus.bnet.pl...

    > Ja mam swój własny sklep, nie Allegro. Mam dokładną ewidencję kupujących i
    > zamówień, bo muszą się zarejestrować w sklepie, a przesyłka jest wysyłana
    > na adres ze sklepu. Czasami za pobraniem, czasami po przedpłacie
    > przelewem.
    > Ja zawsze wiem za co jest dana wpłata, ale czy US to uzna?

    IHMO zapłata za pobraniem odpada:(w związku z zapisem "Dostawa
    nieruchomości, dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami
    kurierskimi) oraz świadczenie usług, za które to czynności zapłata w całości
    następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, z
    wyłączeniem płatności dokonywanych czekiem, bankową kartą płatniczą lub
    kredytową, przy czym z dowodów tych jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie
    transakcji zapłata dotyczyła 1) 3)"
    1) Nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych usług
    (sprzedaży towarów) przed dniem 1 stycznia 2005 r.

    3) W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia możliwe
    jest tylko przez podatników, którzy niezależnie od innych wymogów
    dotyczących zwolnienia z ewidencjonowania prowadzą szczegółową ewidencję
    dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym
    adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub osoby
    fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą w formie indywidualnego
    gospodarstwa rolnego, na rzecz której dokonano wysyłki towarów.

    pozdrawiam ania