    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kilka pytań
    Date: Mon, 24 Mar 2003 11:51:25 +0100

    mmm wrote:

    > 1. W zeszlym roku, zakpuliem troche towaru (na sprzedaz, wliczone w
    > koszty), ktorego nei sprzedalem do konca roku. W zwiazku z tym mam
    > pytanie: a) musze zrobic remament roczny?

    Tak musisz, nawet gdybyś nic nie miał (choć wtedy wartość będzie równa
    zero. Po zrobieniu remanentu wpisujesz go w KPiR starego i nowego roku.
    Ja robię to na osobnych stronach w rubryce bodajże 17 (odstatniej)

    > b) Rozumiem, ze wartosc (zakupu) towarow musze wrzucic w przychod, czy
    > dochod?

    W momencie zakupu wpisywałeś w w koszty. W tej chwili nigdzie nie
    wpisujesz (oprócz remanentu co opisałem wyżej). W instrukcji
    prowadzenia KPiR jest dokładnie opisane jak ustala się dochód za rok.
    Zrób tak jak każą, to samo ci wskoczy gdzie trzeba.

    > c) gdzie uwzgledniac nalezy wartosc tego zakupionego towaru? w PIT - 5
    > za grudzien (w KPiR), czy tylko na Picie rocznym?

    Wejdzie ci sam w PIT roczny, jeśli ustalisz dochód zgodnie z instrukcją

    > 2) Kiedy nalezy zaczac skladac PIT-5 w roku podatkowym, wtedy gdy
    > Dochod osiagnie 2800 PLN, czy wtedy, kiedy nadejdzie potrzeba
    > zaplacenia zaliczki na podatek?

    Gdu nadejdzie potrzeba płacenia zaliczki, chociaż w dyskusjach
    toczonych na tej liście niektórzy uważali inaczej (ale byli w
    mniejszości)

    > 3) jak wyglada sprawa rozliczen odsetek za srodki na rachunkach
    > bankowych? Tzn, w ktorej pozycji nalezy to wrzucic w KPiR? Czy do tego
    > potrzebna jest jakis papier z banku?

    Jako inne przychody. Wystarczy wyciąg, choć niektórzy robią do tego
    dowód wewnętrzny uważając, że wyciąg bez podpisu nie jest dokumentem

    > Oczywiscie, jestem Vatowcem

    To akurat dla KPiR nie ma naczenia

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,