  • Data: 2004-08-17 12:06:49
    Temat: Re: kilka slow wyjasnien
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Aug 2004, g wrote:
    [...]
    >+ Mocne slowa padly, przestepstwo itd.

    Owszem. Prowadzenie DG bez zgłoszenia jest przestępstwem :)
    Jak otrzymasz przychód i powiesz że on "z DG" podaczas kiedy
    sama czynność była przed rozpoczęciem DG to ciężko będzie ci
    się wytłumaczyć, IMHO !
    [...]
    >+ przyjmijmy ze za posredniczenie w szczesliwym zawarciu innej umowy.
    >+ Taka umowe moze przeciez zawrzec kazdy: od bezrobotnego do osoby prowadzacej
    >+ DG czy w inny sposob powiazanej zaleznosciami z fiskusem.

    Przyjmijmy. Chyba istotne będzie żeby nijak nie podpadała pod
    definicję "agencji" (z art. 758 i dalsze K.C.) - tam jest tekst
    "w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa".
    Nie mam pojęcia czy samo udowodnienie agentury bez DG już się
    komuś zdarzyło (znaczy: nie przyuważyłem wyroku :))

    >+ Interesuje mnie ze wzgledow praktycznych a wiec podatkowych podzielenie sie
    >+ ze skarbowką ale wedlug wlasnie stawki 19% a tę najlepiej wdrodzyc majac
    >+ wlasnie DG.
    >+ Co jest tutaj istotne?
    >+ Tytul osigniecia przychodu, stawka podatkowa wedlug ktorej obecnie sie
    >+ rozliczam (w momencie naplyniecia tego przychodu), inne?

    "Okres prowadzenia DG". Czyli *kiedy to robiłeś* oraz *kiedy ci
    się należała zapłata* - w DG przychody w zasadzie liczy się memoriałowo,
    czyli "w okresie którego dotyczą" (a nie "zostały zapłacone").
    Zaś same "czynności w celu uzyskiwanie przychodu z DG" są właśnie
    "prowadzeniem"... czyż nie ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)