  • 1. Data: 2008-07-05 08:33:28
    Temat: kilometrówka a podatki
    Od: marcink <m...@g...pl>

    Witam.
    Czy może ktoś mi odpowiedzieć czy od kilometrówki są odciągane podatek
    dochodowy oraz wszystkie ubezpieczenia ZUS.
    Jeśli tak to na jakiej podstawie.
    Kilometrówki jest 400km na miesiąc. Pracodawca Zarząd Dróg Miejskich
    czyli budżetówka albo jednostka samorządowa jak kto woli.
    Gdzieś czytałem, że przypadku kiedy nie przekroczono limitu a jest to
    500km na miesiąc zgodnie z rozporządzeniem ministra to podatków nie
    powinno się odciągać.
    Czy to prawda?
    A jeśli się odciąga czy jest to kwota doliczana do PIT??
    Pozdrawiam Marcin.

  • 2. Data: 2008-07-05 15:05:55
    Temat: Re: kilometrówka a podatki
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    marcink wrote:
    > Witam.
    > Czy może ktoś mi odpowiedzieć czy od kilometrówki są odciągane podatek
    > dochodowy oraz wszystkie ubezpieczenia ZUS.

    Podatek na pewno w jazdach lokalnych. Co do składek ZUS nie jestem pewny,
    ale chyba od kilku lat już nie są kwoty ryczałtów, ani
    kilometrówki oskładkowane.

    > Jeśli tak to na jakiej podstawie.

    Było takie rozporządzenie w sprawie szczegółowych
    zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia
    nowelizowane wielokrotnie i któraś tam nowelizacja
    zdjęła składki zus z tych przychodów - chyba w 2004.
    Odnajdziesz bez trudu :-)

> [...]
    > powinno się odciągać.
    > Czy to prawda?
    > A jeśli się odciąga czy jest to kwota doliczana do PIT??

    To zależy jakie jazdy. Jak lokalne, to jest to traktowane jak
    przychód ze stosunku pracy (art 12 pdof?) i cała kwota
    kilometrówki jest doliczna w PIT.
    Jazdy zamiejscowe wolne od podatku i składek,
    jeśli nie przekracza się ustawowych stawek za km.

  • 3. Data: 2008-07-05 17:28:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:g4o2n9$a7g$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Podatek na pewno w jazdach lokalnych.
    [...]

    > To zależy jakie jazdy. Jak lokalne, to jest to traktowane jak
    > przychód ze stosunku pracy (art 12 pdof?) i cała kwota
    > kilometrówki jest doliczna w PIT.

    Taki sobie cytat z PDoF, IMHO troche zaprzeczający jakoby lokalne były
    opodatkowane bezwarunkowo

    Rozdział 3
    Zwolnienia przedmiotowe
    Art. 21.

    23b) zwrot kosztów poniesionych przez pracownika z tytułu używania pojazdów
    stanowiących własność pracownika, dla potrzeb zakładu pracy, w jazdach
    lokalnych, jeżeli obowiązek ponoszenia tych kosztów przez zakład pracy albo
    możliwość przyznania prawa do zwrotu tych kosztów wynika wprost z przepisów
    innych ustaw - do wysokości miesięcznego ryczałtu pieniężnego albo do
    wysokości nieprzekraczającej kwoty ustalonej przy zastosowaniu stawek za 1
    kilometr przebiegu pojazdu, określonych w odrębnych przepisach wydanych
    przez właściwego ministra, jeżeli przebieg pojazdu, z wyłączeniem wypłat
    ryczałtu pieniężnego, jest udokumentowany w ewidencji przebiegu pojazdu
    prowadzonej przez pracownika; przepis art. 23 ust. 7 stosuje się
    odpowiednio,

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-07-05 19:05:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Taki sobie cytat z PDoF, IMHO troche zaprzeczający jakoby lokalne były
    > opodatkowane bezwarunkowo

    A to chyba te wyjątki: listonosze i leśnicy.
    Przyznam, że znam to tylko
    z prasy i newsletterów: dokładnie nie zgłębiałem :-).

  • 5. Data: 2008-07-05 20:00:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:g4ognu$c47$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > A to chyba te wyjątki: listonosze i leśnicy.

    Na przykład [1]...

    > Przyznam, że znam to tylko
    > z prasy i newsletterów: dokładnie nie zgłębiałem :-).

    Aż odszukałem wątek z 2007
    <http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/br
    owse_thread/thread/e20727a33740ce8/1199614253071479?
    hl=en&q=jazdy+lokalne+podatki+rycza%C5%82t&lnk=nl&>

    [1] -- może jest jakaś ustawa, że Zarząd Dróg Miejskich ma zwracać swoim
    pracownikom ;>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-07-06 05:50:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Aż odszukałem wątek z 2007
    > <http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/br
    owse_thread/thread/e20727a33740ce8/1199614253071479?
    hl=en&q=jazdy+lokalne+podatki+rycza%C5%82t&lnk=nl&>

    Myślę, że to OBSZERNE WYJAŚNIENIE w linku z podatki.pl
    jest aktualne i wyjaśnia sprawę.

    > [1] -- może jest jakaś ustawa, że Zarząd Dróg Miejskich ma zwracać
    > swoim pracownikom ;>

    Ale jemu potrącają akurat :-)

  • 7. Data: 2008-07-09 04:35:35
    Od: marcink <m...@g...pl>

    marcink pisze:
> [...]
    > powinno się odciągać.
    > Czy to prawda?
    > A jeśli się odciąga czy jest to kwota doliczana do PIT??

    Podziękował wszystkim.