  • Data: 2002-09-01 14:23:27
    Temat: Re: komis komputerowy - pomozcie
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-Działyński) szukaj wiadomości tego autora

    > witam!
    > Chce zalozyc komis komputerowy i nie wiem od czego zaczac co jest mi
    > potrzebne, w jaki sposob pozniej placic podatki (ryczalt, karta podatkowa
    > chyba odpada, zasady ogolne ?), czy potrzebna mi kasa fiskalna ?
    Mozna ryczalt albo zasady ogolne. Trzeba by przeanalizowac co jest lepsze.
    Jesli chcesz cos tam odliczac, jak piszesz dalej, to tylko na zasadach
    ogolnych mozesz odliczac.
    (nie wiem
    > czy obrot bedzie wiekszy niz 40tys zl , i czy chodzi o obrot
    towarem(cudzym)
    Chodzi o
    > czy tylko prowizja ? ),
    Chodzi o prowizje, a dokladniej jej trzydziestokrotnosc ! Ale to odnosnie
    przejscia na VAT. Generalnie w komisach na VAT w zwiazku z tym przechodzi
    sie bardzo szybko - mozna rozwazyc wybor VAT-u juz na samym poczatku
    (rezygnacja ze zwolnienia). Odnosnie wymogu posiadania kasy liczy sie
    natomiast kwota prowizji przez nic juz nie wymnazana /chyba/. Zatem VAT
    trzeba bedzie bardzo szybko - kasa ew. troszke pozniej.
    > czy jest potrzebne specjalne zezwolenie ?
    Hehe - zadne zezwolenie.
    > chcialbym
    > tez sprzedawac zestawy komputerowe ze skupionych czesci ? w jaki sposob
    sie
    > z tego rozliczac skoro nie udowodnie ze czesci kosztowaly mnie tyle a tyle
    > nie bede mogl odjac sobie kosztow uzyskania dochodu z tego tytulu?
    A dlaczego trudno bedzie udowodnic ? Nie wiem niech sie madrzejsi wypowiedza
    :). Moze potraktowac takie czesci jako surowce wtorne i na okolicznosc
    zakupu np. uzywanego dysku sporzadzac dowody wewnetrzne:)

    Bede
    > chcial tez wystawiac faktury VAT. Jak widac nie znam sie za bardzo na tym
    No to skoro bedziesz chcial wystawiac FV to od razu musisz wybrac VAT !!!!

    Razem przyjemniej... ;-) >>> http://link.interia.pl/f1644