  • 1. Data: 2006-02-06 16:59:00
    Temat: komornik meilem zajmuje pobory pracownika
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    witam;
    dzis dostalem meila z us w ktorym w zalaczniku bylo pismo od komornika -
    zawiadomienie o zajeciu prawa majatkowego stanowiacego wynagrodzenie u
    dluznika zajetej wierzytelnosci bedacego pracodawca
    wg tego pisma pracownik jest winny us 450 pln
    rozmawialem z pracownikiem potwierdzil ze ma do zaplacenia mandaty na ta
    kwote wiec to nie dowcip:)
    pracujac u mnie na pelnym etacie zarabia najnizsza krajowa czyli
    ubruttowione 899,10 do reki otrzymuje 648,30 pln
    co z tym pismem zrobic? olac? czy potracic z wyplaty wszystko czy jakies
    czesci? narazie nic na papierze nie dostalem
    jak ta zaleglosc ma sie do czesci wolnej od zajecia komorniczego?
    pod pismem jest dopisek:
    ... w stosunku do egzekwowanej naleznosci pienieznej niewazne sa
    rozporzadzenia wynagrodzeniem przekraczajace czesc wolna od zajecie dokonane
    po jego zajeciu, a takze przed tym zajeciem jezeli sa wymagalne po
    zajeciu....
    pozdro:)

  • 2. Data: 2006-02-06 17:27:58
    Temat: Re: komornik meilem zajmuje pobory pracownika
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "R6" napisał:

    > pracujac u mnie na pelnym etacie zarabia najnizsza krajowa czyli
    > ubruttowione 899,10 do reki otrzymuje 648,30 pln

    Takie zadłużenie można potrącać do wysokości 1/2 wynagrodzenia. Jednak
    wolna od potrąceń na inne niż alimenty należności jest kwota
    minimalnego wynagrodzenia minus składki na ubezpieczenie społeczne i
    zaliczka na podatek, czyli dokładnie tyle, ile zarabia pracownik. W
    tej sytuacji nie ma z czego potrącać, więc pismo ma tylko znaczenie
    informacyjne. Ale jeśli pracownik zostanie zwolniony, masz obowiązek
    poinformować o tym komornika.

> [...]
    > rozporzadzenia wynagrodzeniem przekraczajace czesc wolna od zajecie
    > dokonane po jego zajeciu, a takze przed tym zajeciem jezeli sa

    Oznacza to, że gdyby pracownikowi wzrosła pensja, to automatycznie
    nadwyżkę musisz potrącić.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 3. Data: 2006-02-06 17:28:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > rozporzadzenia wynagrodzeniem przekraczajace czesc wolna od zajecie dokonane
    > po jego zajeciu, a takze przed tym zajeciem jezeli sa wymagalne po

    Na podstawie maila nic nie rób! Poczekaj na list polecony.

    Swoją drogą ciekawe.....
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2006-02-06 17:31:56
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > poinformować o tym komornika.

    > Oznacza to, że gdyby pracownikowi wzrosła pensja, to automatycznie

    bardzo dziekuje za merytoryczna odpowiedz:)
    moze wiesz jakiej tresci odpisac pismo komornikowi?
    glownie chodzi mi o podstawy prawne
    pozdro:)

  • 5. Data: 2006-02-06 17:33:28
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    > Na podstawie maila nic nie rób! Poczekaj na list polecony.
    >
    > Swoją drogą ciekawe.....
    > --

    sorry ale to pismo od komornika bylo w formie zalacznikow -skanow z pisma
    papierowego wiec mysle ze i ten papier wkoncu do mnie dojdzie:)
    pozdro:)

  • 6. Data: 2006-02-06 17:45:04
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "R6" napisał:

    > moze wiesz jakiej tresci odpisac pismo komornikowi?

    Poczekaj na pisemny dokument. Musi być w nim podany tytuł wykonawczy,
    na podstawie którego komornik żąda zajęcia wynagrodzenia. Do
    odpowiedzi przyda się pewnie zaświadczenie o dochodach, aby
    udokumentować, że nie ma z czego ściągnąć nalezności. Zresztą IMO w
    piśmie od komornika powinno znaleźć się wezwanie, aby takie
    zaświadczenie mu dostarczyć.

    > glownie chodzi mi o podstawy prawne

    Zajęcia? Kodeks pracy, art. 87 i dalsze. No i ustawa o komornikach
    pewnie, ale nie mam jej pod reką.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 7. Data: 2006-02-06 18:32:01
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Samotnik wrote:

    > Na podstawie maila nic nie rób! Poczekaj na list polecony.
    >
    > Swoją drogą ciekawe.....

    To normalna praktyka, przychodzi mail, 2-3 dni pozniej przychodzi list.
    Korespondowalem kieyds tak z kancelaria jakas. Odpisywalem mailem na to
    co mailem przychodzilo ( apotem poleconym), i wysylalem poleconym
    podpisane...

    ________________
    Lucyfer. Belzebub. Szatan. Czy istnieje? Jaki ma wpływ na ludzi
    w obecnych czasach? Czy te nazwy to tylko personifikacja zła? Demony
    opętanie, amulety, egzorcyzmy, kult szatana .... http://tiny.pl/mtwj

  • 8. Data: 2006-02-06 23:12:17
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

    > Na podstawie maila nic nie rób! Poczekaj na list polecony.
    >
    > Swoją drogą ciekawe.....
    > --
    > Samotnik

    Naprawde, nawet bardzo ciekawe.
    Napisz jaki US jest tak do przodu, moze inne wezma przyklad.
    Prawde mowiac mysle, ze to naciagacze, zaden US - zadzwon, przeknaj sie.
    Zdarzaly sie juz sfalszowane pisma do podatnikow, a teraz zaczynaja z
    mailami do platnikow.
    no niezle.