  • 1. Data: 2006-02-06 17:18:33
    Temat: rozliczenie materiałów
    Od: "zatra" <z...@w...pl>

    Prowadzę firmę usługową.Jestem VAT-owcem i rozliczam się na podat. kpir. Do
    tej pory na fakturze wpisywałem koszt usługi a poniżej poszczególne
    materiały które zużyłem przy wykonaniu usługi, toteż automatycznie schodziły
    mi ze stanu. Obecnie kontrahent nie życzy sobie wyszczególniania materiałów
    na fakturze VAT, ewentualnie dopuszcza ujęcia ich w jednej pozycji a ja
    zastanawiam się, jak w tej sytuacji rozliczyć zużycie materiałów i jak
    ściągnąć je ze stanu.
    Pozdrawiam
    zat1

  • 2. Data: 2006-02-07 07:59:17
    Temat: Re: rozliczenie materiałów
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    zatra wrote:

> [...]
    > dopuszcza ujęcia ich w jednej pozycji a ja zastanawiam się, jak w tej
    > sytuacji rozliczyć zużycie materiałów i jak ściągnąć je ze stanu.

    Jeśli rozliczasz się na PKPiR to nie masz obowiązku formalnego
    prowadzenia magazynu. Czyli nie musisz nic oficjalnie "ściągać ze
    stanu". Ale jest to pewna pułapka, bo urząd skarbowy w pewnym momencie
    może ci próbować zakwestionować zużycie materiałów. Przy małe skali
    działalności usługowej rozwiązaniem jest opisywanie rozchodów z tyłu
    faktury zakupowej. Przy większej skali niektórzy wybierają jednak
    prowadzenie nieobowiązkowej pełnej ewidencji magazynowej. W tym wypadku
    do rozliczenia materiałów do danego zlecenia służy dokument RW. I
    rzeczywiście twój kontrahent ma rację - łączenie dokumentu RW z fakturą
    nie jest najszczęśliwszym pomysłem.

  • 3. Data: 2006-02-07 12:46:29
    Od: "Agnieszka Gocan" <a...@w...pl>

> [...]
    > do rozliczenia materiałów do danego zlecenia służy dokument RW. I
    > rzeczywiście twój kontrahent ma rację - łączenie dokumentu RW z fakturą

    Niektórzy załączają specyfikację pod fakturą. Jest to również rodzaj takiego
    dokumentu rozchodowego. Nie jest ona jednak dowodem magazynowym.

    Pozdrawiam
    agagoc

  • 4. Data: 2006-02-07 22:06:29
    Od: "zatra" <z...@w...pl>

> [...]
    > takiego
    > dokumentu rozchodowego. Nie jest ona jednak dowodem magazynowym.

    Dziękuje za porady trochę mi one wyjaśniły problem, gdyż ja do tej pory
    traktowałem materiały jak towary. Spróbuję wybrnąć z sytuacji poprzez
    dołączanie WZ do faktur, tylko boje się żebym nie wpuścił się w maliny ,
    gdyż gdy zmarnuje jakiś materiał przy wykonaniu usługi, co czasami się
    zdarza i nie będę miał pokrycia w WZ to będzie to podejrzane dla US.

    Pozdrawiam zatra

  • 5. Data: 2006-02-08 07:18:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    zatra wrote:

    > Dziękuje za porady trochę mi one wyjaśniły problem, gdyż ja do tej
    > pory traktowałem materiały jak towary. Spróbuję wybrnąć z sytuacji
    > poprzez
    > dołączanie WZ do faktur,

    Nie WZ. WZ to jest na towary które sprzedajesz, wydajesz klientowi. Na
    materiały które sam zużywasz świadcząc usługi wystawiasz RW i nie ma
    powodu żeby dołączać je do faktur dla klienta. Może jeszcze chcesz żeby
    klient ci podpisał odbiór? Co zrobisz gdy trafisz wreszcie na
    rozsądnego klienta który ci powie: "Skąd mam wiedzieć czy robiąc tę
    instalację eletryczną w pokoju zużył pan 10 cz 50 m kabla? To pana
    sprawa, ja moge tylko podpisać że instalacja działa."

    > tylko boje się żebym nie wpuścił się w
    > maliny , gdyż gdy zmarnuje jakiś materiał przy wykonaniu usługi, co
    > czasami się zdarza i nie będę miał pokrycia w WZ to będzie to
    > podejrzane dla US.

    RW wystawiasz na całe zużycie, nawet to zmarnowane. Jak nie będzie tak,
    że na fakturze jest "położenie 10 m rury" a na RW "50 m:, albo wartość
    usługi 100 zł, a materiały 150 zł, to US sie nie powinien przyczepić.

  • 6. Data: 2006-02-08 22:13:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2006, Agnieszka Gocan wrote:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał
    >
    > Niektórzy załączają specyfikację pod fakturą. Jest to również rodzaj takiego
    > dokumentu rozchodowego. Nie jest ona jednak dowodem magazynowym.

    Pic w tym że "dowodu" formalnie nie potrzebuje, jako jureq rzekł.
    A skoro rozliczenie ma charakter pomocniczy/nieformalny to IMVHO
    każdy świch jest dobry.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)