  • 31. Data: 2004-04-01 22:42:02
    Temat: Re: konto bankowe a US
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > - a dlaczego nie było zgłoszone do US i ZUS (i łup mandatem)

    Można zgłosić.

    > - a dlaczego odsetki nie są wpisane do KPiR

    Można wpisać, to i tak grosze.

    > - (ewentualnie) a dlaczego naruszany jest regulamin umowy z bankiem

    To już sprawa między mną a bankiem, USowi nic do tego.

    P.

  • 32. Data: 2004-04-02 20:28:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2004, Paszczak wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >+ > - a dlaczego nie było zgłoszone do US i ZUS (i łup mandatem)
    >+
    >+ Można zgłosić.

    A to nie mam pytań. US w razie sprzeciwu musiałby podać podstawę
    prawną :) (ciekawe jak by się skończyło).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 33. Data: 2004-04-03 09:00:43
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > A to nie mam pytań. US w razie sprzeciwu musiałby podać podstawę
    > prawną :) (ciekawe jak by się skończyło).

    To kto spróbuje? ;)

    P.

  • 34. Data: 2004-04-03 18:20:03
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > nie przytoczę przepisu ani wątku, w którym się to dyskutowało, ale wydźwięk
    > był taki, że w pewnych przypadkach US nie może zmusić podatnika do założenia
    > dodatkowego konta na firmę.
    > Nie pamiętam, czy chodziło o jednoosobową działalność, czy też chodziło o
    > to, że w momencie, gdy podatnik nie spodziewa się żadnych zwrotów podatków
    > na konto, to właściwie po jakiego grzyba mu to konto.
    > Bo chyba nie ma żadnych przeciwskazań, by podatki uiszczać z osobistego
    > konta - wszak nawet na firmowym niekoniecznie muszą znajdować się na to

    A ja płacę na Poczcie z osobistego i dobrze jest na razie:)

  • 35. Data: 2004-04-05 17:01:38
    Od: ala <a...@g...pl>

    > Witam
    > jestem os. fiz. rozpoczynajaca dzialalnosc gospodarcza. Mam pytanie czy dla
    > jednoos. dzial. gosp. musze otwierac specjalny rachunek bankowy czy w US moge
    > podac jeden z tych ktore posiadam jako os. fizyczna?
    > z gory dziekuje za odpowiedz

    A ja to zalatwilam za pomoca konta GIRO zalozonego na zwyklej poczcie. To jest takie
    konto, za pomoca ktorego mozna oplacac skladki ZUS i zaliczki na podatek. Wplaca sie
    nalezne pieniazki i sa one automatycznie przelewane na konto ZUS i US. Na koncie po
    operacjach jest stan zerowy. Konto ma swoj numer, ktory mozna podac do US. Przelew
    kosztuje 3,50, zadnych innych kosztow! pzdr.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 36. Data: 2004-04-05 18:08:28
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    konto ZUS i US. Na koncie po operacjach jest stan zerowy. Konto ma swoj
    numer, ktory mozna podac do US. Przelew kosztuje 3,50, zadnych innych

    I to ma byc taka rewelacja, że trzeba to zaakcentować wykrzyknikiem?
    3,50 to drożyzna, zwłaszcza, że skoro zusu idą trzy przelewy i jeśli za
    każdy trzeba zapłacić po 3,50, to trzeba być strasznie rozrzutnym, by mieć
    takie konto.
    Jednym słowem - lipa.

    Tomek

  • 37. Data: 2004-04-06 17:58:28
    Od: aisul<e...@i...pl>

    Poprzez konto GIRO można tylko dokonywać opłat składek ZUS.
    Niestety nie można płacić podatków do Urzędu Skarbowego. Mówi o
    tym regulamin Banku Pocztowego S.A., w którym możemy założyć
    konto GIRO.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 38. Data: 2004-04-06 19:08:04
    Od: "agif" <a...@p...onet.pl>

    W kioskach są broszury Infor-u "Zakładam Firmę w 2004 roku" o zakladaniu
    firmy i tam jest wszystko napisane.
    Stan na dzien dzisiejszy jest taki, ze jest obowiazek posiadania konta bez
    wzgledu na rodzaj dzialalnosci / przedtem ryczaltowcy nie musieli go miec /.
    To glupota ale to nic nowego. Ja zeby nie placic za konto zalozylam go w
    banku Milenium i tam jak masz 0 na koncie to nie pobieraja oplat :-))
    Nowoscia jest to ze ze nowe przepisy ponoc wprowadzily rezygnacje z karania
    przedsiebiorcow za sam brak rachunku bankowego./ wczesniej bylo to zagrozone
    kara od 10 - 100 tysiecy zlotych /