  • 1. Data: 2004-03-30 19:21:44
    Temat: konto bankowe a US
    Od: "Paweł" <e...@o...pl>

    Witam
    jestem os. fiz. rozpoczynajaca dzialalnosc gospodarcza. Mam pytanie czy dla
    jednoos. dzial. gosp. musze otwierac specjalny rachunek bankowy czy w US moge
    podac jeden z tych ktore posiadam jako os. fizyczna?
    z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2004-03-30 20:16:06
    Temat: Re: konto bankowe a US
    Od: bwaszczak <b...@g...pl>

    Tak.

  • 3. Data: 2004-03-30 20:45:17
    Od: piotrek <p...@r...net.pl>

    bwaszczak wrote:
    > Tak.

    A: Kawe czy herbate?
    B: Tak

    Przepraszam, ale nie moglem sie opanowac ...

    Piotrek

  • 4. Data: 2004-03-30 21:12:37
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    wg mnie musisz zalozyc konto dla podmiotu gospodarczego

    --
    Ewa (Krakow)

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

  • 5. Data: 2004-03-30 21:13:22
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    bwaszczak <b...@g...pl> wrote:
    > Tak.

    Jak rozmowa z moją siostrą - 'Chcesz kawę, czy herbatę?' - 'Tak.' ;)

    Musisz mieć osobny rachunek.

    P.

  • 6. Data: 2004-03-31 08:27:44
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > Musisz mieć osobny rachunek.

    Z dyskusji, tu zresztą, prowadzonych, wynika, że jednak niekoniecznie.
    Chociaż mieć konto firmowe np. w mbanku, to same korzyści, w porównaniu do
    innych kont (np. darmowe przelewy do ZUS i US) więc nie wiem czemu miałoby
    służyć bronienie się przed jego założeniem.

    Tomek

  • 7. Data: 2004-03-31 09:40:40
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    ulomnosc moja nie pozwala na zlokalizowanie ustawy badz zarzadzenia, ale
    gdzies tam czytalam ze jest przepis wymuszajacy posiadanie konta firmowego
    pozdr

  • 8. Data: 2004-03-31 11:24:16
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > ulomnosc moja nie pozwala na zlokalizowanie ustawy badz zarzadzenia, ale
    > gdzies tam czytalam ze jest przepis wymuszajacy posiadanie konta firmowego
    > pozdr

    Jeśli lenistwo można zaliczyć do ułomności, to również z powodu ułomności
    nie przytoczę przepisu ani wątku, w którym się to dyskutowało, ale wydźwięk
    był taki, że w pewnych przypadkach US nie może zmusić podatnika do założenia
    dodatkowego konta na firmę.
    Nie pamiętam, czy chodziło o jednoosobową działalność, czy też chodziło o
    to, że w momencie, gdy podatnik nie spodziewa się żadnych zwrotów podatków
    na konto, to właściwie po jakiego grzyba mu to konto.
    Bo chyba nie ma żadnych przeciwskazań, by podatki uiszczać z osobistego
    konta - wszak nawet na firmowym niekoniecznie muszą znajdować się na to
    środki.

    Tomek

  • 9. Data: 2004-03-31 17:13:26
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    "lenistwo" polega na dwojce malych dzieci, ktorymi sie zajmuje a ulomnosc na
    slabej pamieci co do tego w ktorym dokumencie to czytalam , na pewno w
    dzienniku Ustaw
    :)
    ale Ty pewnie nie masz dzieci

  • 10. Data: 2004-03-31 18:43:21
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    na
    > slabej pamieci co do tego w ktorym dokumencie to czytalam , na pewno w

    :-) lenistwo przypisywałem wyłącznie sobie.
    Bliżej mi do wnuków - córka kończy już studia;-)
    Tomek