  • 21. Data: 2004-04-01 06:23:00
    Temat: Re: konto bankowe a US
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0403312311500.-497157@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > *Jesli dokonuje się transakcji na kwoty przekraczające progi*.
    > Jest w PDG :)

    Nieprawda ! Jest tylko wymuszenie do zapłaty bezgotówkowej. Nie jest
    nakazane aby to sie odbyło z własnego konta firmowego. W praktyce to się do
    tego sprowadza, ale formalnego "musu" konta firmowego nie ma

    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

    z pozdrowieniami

  • 22. Data: 2004-04-01 07:43:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2004, bwaszczak wrote:
    [...]
    >+ > Bo myślałem że tylko *nakaz operacji na koncie* dla *dużych sum*
    >+ > wg PDG jest "przymusowy"... ;)
    >+
    >+ Określa to ustawa o działalności gospodarczej

    To prawda. Ale *tylko* jeśli mamy do czynienia z dużymi sumami
    - najniższa wartość tam wymieniona to 3000 euro.

    >+ oraz przepisach dotyczących opłat na ZUS i skarbowych, których
    >+ wymieniać chyba nie trzeba

    A to jestem zaszokowany: trzeba, bo nie znam.
    Sądzę że redakcjom GP i RP (dział "moja firma") też by się przydało,
    bo na temat "czy wolno ZUS opłacać z konta osobistego" wypowiadały
    się AFAIK obie :) tak że jakbyś jednak mogła zapodać 'podstawę'
    to byłoby miło.
    Bo ja myślałem że PIT i ZUS są "oczywiście osobiste", VAT w 1-os
    DG też :)

    >+ pozdr. z rana

    wzajem ! - Gotfryd

  • 23. Data: 2004-04-01 08:08:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2004, Mich wrote:

> [...]
    >+ Nieprawda ! Jest tylko wymuszenie do zapłaty bezgotówkowej. Nie jest
    >+ nakazane aby to sie odbyło z własnego konta firmowego.

    A z czyjego ?

    +++
    1) dokonywania lub przyjmowania płatności za pośrednictwem
    rachunku bankowego tego przedsiębiorcy
    ***********************************
    ---

    >+ W praktyce to się do
    >+ tego sprowadza, ale formalnego "musu" konta firmowego nie ma

    Ależ nie ma "tak w ogóle". Natomiast przy "wysokich kwotach"
    jak widać jest !
    Musi to być konta "przedsiębiorcy" (to z PDG) a z drugiej
    strony - konto "gospodarcze" (ze względów podatkowych: IMHO
    w przeciwnym przypadku jest podstawa do czepiania się że "konto
    osobiste jest wykorzystywane w DG" i stawiania pytań dlaczego
    np. dochód z odsetek nie jest wykazany w przychodach...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 24. Data: 2004-04-01 12:27:34
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > osobiste jest wykorzystywane w DG" i stawiania pytań dlaczego
    > np. dochód z odsetek nie jest wykazany w przychodach...)

    No właśnie. Ostatnio naszła mnie refleksja, że przecież odsetki z moich
    środków na koncie firmowym są przed przelaniem na to konto opodatkowane
    Belką, a po wpłynięciu tworzą mój przychód i opodatkowane powtórnie. Nie
    podpada to pod jakiś Trybunał?;-))

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 25. Data: 2004-04-01 13:25:56
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Thu, 1 Apr 2004 14:27:34 +0200 "toster" <t...@W...pl>
    pisze:

> [...]
    > środków na koncie firmowym są przed przelaniem na to konto opodatkowane
    > Belką, a po wpłynięciu tworzą mój przychód i opodatkowane powtórnie. Nie

    A mnie się wydawało, że tym się właśnie (między innymi) różni konto firmowe od
    osobistego, że odsetki na firmowym nie są opodatkowane "Belką" tylko sami je
    opodatkowujemy wpisując do KPiR jako dochód.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 26. Data: 2004-04-01 15:31:08
    Od: bwaszczak <b...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    >ok.
    ok.
    Zgodnie z art. 13 ustawy prawo o działalności gospodarczej.
    Przedsiębiorca jest obowiązany dokonywania lub przyjmowania płatności za
    pośrednictwem rachunku bankowego tego przedsiębiorcy w każdym przypadku,
    gdy stroną transakcji jest inny przedsiębiorca, a jednorazowa wartość
    należności lub zobowiązań przekracza równowartość 3.000 EURO albo
    równowartość 1.000 EURO, gdy suma wartości tych należności i zobowiązań
    powstałych w miesiącu poprzednim przekracza równowartość 10.000 EURO,
    przeliczanych na złote według kursu średniego walut obcych ogłaszanego
    przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego
    miesiąc, w którym dokonywane są operacje finansowe

    > To prawda. Ale *tylko* jeśli mamy do czynienia z dużymi sumami
    > - najniższa wartość tam wymieniona to 3000 euro.
    >

    > A to jestem zaszokowany: trzeba, bo nie znam.

    Żartowniś ;)
> [...]
    > to byłoby miło.
    > Bo ja myślałem że PIT i ZUS są "oczywiście osobiste", VAT w 1-os

    pozdrawiam. Beata

  • 27. Data: 2004-04-01 17:06:13
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    je
    > opodatkowujemy wpisując do KPiR jako dochód.

    Możliwe, że się zagalopowałem;-)
    Nigdy się nie przyglądam tym cyferkom widniejącym przy pozycji "odsetki", bo
    też specjalnie nie ma się czemu przyglądać:-))

    Dzięki
    pozdrawiam

    Tomek

  • 28. Data: 2004-04-01 21:04:46
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > A z czyjego ?
    >
    > +++
    > 1) dokonywania lub przyjmowania płatności za pośrednictwem
    > rachunku bankowego tego przedsiębiorcy
    > ***********************************

    Ale czy w przypadku DG osoby fizycznej rachunek osobisty nie jest rachunkiem
    'tego przedsiębiorcy'?

    P.

  • 29. Data: 2004-04-01 21:52:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2004, bwaszczak wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ >ok.
    >+ ok.

    Oczywiście :)

    >+ Zgodnie z art. 13 ustawy prawo o działalności gospodarczej.

    Owszem. I z tego NIE wynika:
    - że każdy potrzebuje konta (całkiem sporo DG uzyskuje znaczące
    dochody z *małych* płatności od wielu klientów !)
    - że konto jest potrzebne do płacenia ZUSu i podatków.
    Przepis znam skoro powoływałem się na kwoty w nim wyrażone
    w poście obok :)

    >+ >>+ > Bo myślałem że tylko *nakaz operacji na koncie* dla *dużych sum*
    >+ >>+ > wg PDG jest "przymusowy"... ;)
    >+ >>+
    >+ >>+ Określa to ustawa o działalności gospodarczej

    Owszem. Zwracam uwagę na słowo "tylko": IMO w sposób oczywisty
    oznacza to "nie wszyscy" !

    >+ > A to jestem zaszokowany: trzeba, bo nie znam.
    >+
    >+ Żartowniś ;)

    Bynajmniej :) !
    Przypomnę cytat do którego to się odnosiło:
    +++
    >+ oraz przepisach dotyczących opłat na ZUS i skarbowych, których
    >+ wymieniać chyba nie trzeba
    ---

    Jakie to przepisy j.w. nakazują dokonywać zapłaty z *firmowego*
    konta, jeśli prowadzący nie zatrudnia ludzi (i nie jest to S.C.) ?

    Bo znane mi nakazują *jedynie* dokonywać przelewu. Z braku
    wskazania (takiego jak w PDG) trzeba uznać że wolno z *dowolnego*
    konta.
    Powołane GP i RP również tłumaczyły dlaczego nie musi być to konto
    firmowe, a może być osobiste.

    Jakby podatnikiem była DG (tak jest przy VAT w S.C. !) no to
    nie wątpię iż musi płacić "z własnego konta". Niewątpliwie
    również należy rozważać czy podatki "za innych" (przez płatnika
    np. PIT-4) muszą być płacone z konta "firmowego" - pewnie tak.
    Ale *za siebie* ?

    [...GP, RP...]
    >+ > Bo ja myślałem że PIT i ZUS są "oczywiście osobiste", VAT w 1-os
    >+ > DG też :)

    Niniejszym nadal nie wiem czy *istnieją* (IMHO nie, ale kika razy
    doświadczyłem własnej omylności) takie przepisy i czy je wskażesz...
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 30. Data: 2004-04-01 22:08:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2004, Paszczak wrote:
    [...]
    >+ Ale czy w przypadku DG osoby fizycznej rachunek osobisty nie jest rachunkiem
    >+ 'tego przedsiębiorcy'?

    Trudno zaprzeczyć :)
    Tylko wyciąłeś dalszą część pytania: czy w związku z tym należy uznać
    że w razie dokonywania i przyjmowania płatności "za transakcje
    gospodarcze" można/należy uznać że jest to konto "związane z DG" ?
    Bo jeśli tak to pojawia się cały stosik kolejnych efektów ubocznych
    związanych z pytaniami:
    - a dlaczego nie było zgłoszone do US i ZUS (i łup mandatem)
    - a dlaczego odsetki nie są wpisane do KPiR
    - (ewentualnie) a dlaczego naruszany jest regulamin umowy z bankiem
    ...może coś jeszcze... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)