  • 1. Data: 2003-09-24 22:21:48
    Temat: korekta deklaracji VAT 7
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Witam
    Musze niestety zlozyc korekte VAT -7 za lipiec (powod: nie zlozona w
    terminie).
    Chcialabym wyzerowac Vat naliczony w tej deklaracji i przeniesc go do
    deklaracji za miesiac sierpien.
    No i wlasnie - jak to zrobic w rejestrze zakupow VAT?
    Wyksiegowac (storno)wszystkie pozycje z lipca i ponownie zksiegowac w
    sierpniu??
    Bo chyba nie mozna tak zostawic jak jest??

    Prosze o pomoc

    Yenn

  • 2. Data: 2003-09-25 07:05:07
    Temat: Re: korekta deklaracji VAT 7
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Yennifer" <y...@a...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Musze niestety zlozyc korekte VAT -7 za lipiec (powod: nie zlozona w
    > terminie).

    ????
    1. Nie złożyłeś w ogóle deklaracji
    2. Złożyłeś deklarację i składasz do niej korektę.
    Albo jedno albo drugie - ciężko jest korygować deklarację która nie została
    złożona...
    :-)

    > Chcialabym wyzerowac Vat naliczony w tej deklaracji i przeniesc go do
    > deklaracji za miesiac sierpien.

    Albo składasz deklarację po terminie z pisemkiem wykazującym twój 'czynny
    żal' powołując się na art. 16 KKS, z informacją, że ewentualne zobowiązanie
    pokryłeś z odsetkami.
    W większości przypadków to pomaga.

    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2003-09-25 07:15:43
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. Złożyłeś deklarację i składasz do niej korektę.
    > Albo jedno albo drugie - ciężko jest korygować deklarację która nie

    zlozylam deklaracje nie w terminie, i chce do niej zlozyc korekte, tak by
    vat naliczony=0

    > Albo składasz deklarację po terminie z pisemkiem wykazującym twój 'czynny
    > żal' powołując się na art. 16 KKS, z informacją, że ewentualne
> [...]

    A jak nie pomoze?
    Wole zlozyc korekte - i przeniesc Vat naliczony na nastepny m-c.

    Wiec jak z tym rejestrem zakupow, trzeba go korygowac czy nie?

    pozdr Yenn

  • 4. Data: 2003-09-25 07:41:11
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

> [...]
    > została
    >
    > zlozylam deklaracje nie w terminie, i chce do niej zlozyc korekte, tak by

    Od początku roku spotkałem się z 4-ma takimi przypadkami i US przyjmuje to
    bez zmrużenia okiem.
    Raz tylko było wezwanie z US'u informujące, że podatnik popełnił wykroczenie
    skarbowe; myślałem że jednak tym razem to nie przeszło, ale okazało się, iż
    'czynny żal' nie dotarł do pani w okienku. Podatnik pojechał, okazał
    potwierdzone pisemko i sprawa załatwiona.

    > Wole zlozyc korekte - i przeniesc Vat naliczony na nastepny m-c.

    I tutaj pojawia się niebezpieczeństwo, że US pojawi się u Ciebie na
    kontrolę. Ewidentnie będzie widać, że coś pokombinowałeś i znając życie uda
    im się coś znaleźć (nie myślę o Tobie ale generalnie o mylności istoty
    ludzkiej).

    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2003-09-25 07:55:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2003, Yennifer wrote:

    >+ Witam
    >+ Musze niestety zlozyc korekte VAT -7 za lipiec (powod:
    >+ nie zlozona w terminie).

    Wydawało mi się że restrykcja z nieuznawaniem VATu od
    spóźnionej deklaracji została "zdjęta" jakąś interpretacją.
    Mylę się ?
    Jak znajdę chwilę czasu to spróbuję odszukać czy mam
    jakieś info na HDD... !

> [...]
    >+ Wyksiegowac (storno)wszystkie pozycje z lipca i ponownie
    >+ zksiegowac w sierpniu??
    >+ Bo chyba nie mozna tak zostawic jak jest??

    [UWAGA: dywagacje nie poparte niczym, jak tylko osobistym
    odczuciem z komplentacji widoku]
    - do rejestru f-ry powinny być wpisywane z datą otrzymania.
    Jak wytłumaczyć fakt że zostały otrzymane i później
    im się "odotrzymało" ?
    - pamiętam argument Maddy, IMHO słuszny: ewidencja ma zapewnić
    zebranie danych pozwalających na sporządzenie deklaracji
    (pod kątem braku wzoru ewidencji :)). IMHO z tego jeszcze
    nie wynika *nakaz* podsumowania wszystkiego co jest
    wpisane w danym miesiącu.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-09-25 08:20:54
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > Mylę się ?
    > Jak znajdę chwilę czasu to spróbuję odszukać czy mam

    To by uratowało mi zycie:-)))
    Deklaracja byla mocno spozniona: zamiast 25 sierpien - 22 wrzesien....

> [...]
    > (pod kątem braku wzoru ewidencji :)). IMHO z tego jeszcze
    > nie wynika *nakaz* podsumowania wszystkiego co jest

    Tak wlasnie myslalam:-)))

    dzieki Gotfryd:-)))

    pozdr Yenn

    PS. Korekte tak czy inaczej musze zrobic, bo odliczylam faktury ery za
    miesiac otrzymania - a nie platnosci:-(((

  • 7. Data: 2003-09-25 08:34:10
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > IMHO to są dwie różne sprawy na co ma pomóc:
    > - na spóźnione złożenie deklaracji (wykroczenie, mandat)
    > - na spóźnioną wpłatę podatku (wykroczenie, ale niekoniecznie karzą)
    > - na prawo do odliczenia VAT

    odp 3 - na prawo do odliczenia Vat:-)))))

    > Rozumiem. Acz jestem przekonany że widziałem wyrok NSA
    > z argumentacją sądu :), w stylu: "w ustawie zapisano że
    > podatnikowi przysługuje odliczenie VAT jak zechce. Jeśli
    > wpisał VAT do odliczenia to znaczy że chciał; uznanie
    > że zrobił to nieprawidłowo jest może i słuszne, ale nie
    > upoważnia do wyciągnięcia wniosku że nie chciał skorzystać" :)

    Bardzo mi to uzasadnienie pomoze. Chyba, ze jest ono dosc "stare"
    Spotkalam sie z interpretacja urzednika z Izby Skarbowej - wlasnie z dzialu
    pod Vat, (dane z zeszlego roku - IV.2002), ze US ma PRAWO zakwestionowac
    odliczenie Vat naliczonego (i US maja wytyczne by tak robic), ze wzgledu na
    niedopelnienie wymogow formalnych (terminowosc).
    W takim wypadku, wole nie ryzykowc - bo obrot byl spory i Vat naliczony
    spory...

    > Ale dopóki nie znajdę... to to tylko "z głowy"...
    Znajdz, znajdz prosze:-)

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    pozdrawiam rowniez
    Yenn

  • 8. Data: 2003-09-25 08:34:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

  • 9. Data: 2003-09-25 08:36:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Autokorekta:

    On Thu, 25 Sep 2003, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ IMHO to są dwie różne sprawy na co ma pomóc:
    >+ - na spóźnione złożenie deklaracji (wykroczenie, mandat)
    >+ - na spóźnioną wpłatę podatku (wykroczenie, ale niekoniecznie karzą)
    >+ - na prawo do odliczenia VAT

    ROTFL !
    Wrrr... poprawić na "trzy" :) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2003-09-25 10:11:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ > że zrobił to nieprawidłowo jest może i słuszne, ale nie
    >+ > upoważnia do wyciągnięcia wniosku że nie chciał skorzystać" :)

    Wygląda że niemal dobrze pamiętałem :(
    Argumentacja jak wyżej, chodziło o nieprawidłowe zaksięgowanie
    VATu ("wcześniej") a nie spóźnionej deklaracji. [wrrr... już
    zdążyłem zgubić gdzie to było !...]
    Co do deklaracji:

    >+ Bardzo mi to uzasadnienie pomoze. Chyba, ze jest ono dosc "stare"

    ...to niestety mam tylko "stare".
    Nie jest wykluczone że masz rację :( i że trzeba wtedy poprzenosić
    VAT. Uff... co za prawo...
    [...]
> [...]
    >+ spory...
    >+
    >+ > Ale dopóki nie znajdę... to to tylko "z głowy"...

    Wygląda się nie uda :(

    BTW: przy okazji znalazłem wyrok SN z 19.7.2002 r, że faktura
    wystawiona przed sprzedażą jest podstawą odliczenia podatku;
    coś ostatnio w innym wątku było....

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)