  • 1. Data: 2003-09-25 19:56:37
    Temat: koszt uzyskania
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    Banalne pytanie zapewne... program komputerowy wykonany przez osobe
    fizyczna(student) na umowe o dzielo, w cenie 1550 pln.

    I teraz jak policzyc:

    Kwota brutto:
    Koszty uzyskania przychodu:
    Dochód:
    Podatek:
    Do wypłaty:

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 2. Data: 2003-09-25 20:31:55
    Temat: Re: koszt uzyskania
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> wrote in message

    > Banalne pytanie zapewne... program komputerowy wykonany przez osobe
    > fizyczna(student) na umowe o dzielo, w cenie 1550 pln.

> [...]

    zakładam, że to "przekazanie praw autorskich", zatem
    brutto 1550
    KUP 50% 775
    podstawa opodatkowania 775
    zaliczka na podatek 20% 155 zł
    do wypłaty 1550-155=1395 zet

    Magda

  • 3. Data: 2003-09-25 21:02:54
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@S...pl news:bkvjdh$qqu$1@atlantis.news.tpi.pl

    > zakładam, że to "przekazanie praw autorskich", zatem
> [...]

    DOkladniej, chodzilo nie tyle o sam program - co o rysunek 3D (wykonany z
    pomoca prograu... ale to nie istotne jednak) one byly przedmiotem
    zamowienia, wykonane w/g podanych mi zalozen, wykorzystane jednorazowo na
    prezentacji.

    Czy mozna jakos jeszcze obnizyc ten podatek, np. podiagnac to pod licencje
    (np ze pozwalam im pokazywac publicznie ten rysunek przez rok) lub tez pod
    dzielo artystyczne (faktycznie chodzilo o rysunek ozdobny, a nie np. jakis
    projekt uzadzenia itd)?

    Czy z tego 1395 pln ktore policzylas - ile mi zostanie w kieszenie do
    dowolnego wydania, tzn czy z tych 1395 nie musze jeszcze odlozyc iles % na
    zaplacenie pozniej podatku?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 4. Data: 2003-09-26 12:49:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2003, Rafal 'Raf256' Maj wrote:

> [...]
    >+ > do wypłaty 1550-155=1395 zet
    >+
    >+ DOkladniej, chodzilo nie tyle o sam program - co o rysunek 3D

    IMO kwalifikuje się równie dobrze.

    [...]
    >+ Czy mozna jakos jeszcze obnizyc ten podatek,

    AFAIK nie. 50% KUP to jest chyba najwyższy ryczałtowy koszt
    który występuje w przyrodzie na terenie Polski...
    [...]
    >+ tzn czy z tych 1395 nie musze jeszcze odlozyc iles % na
    >+ zaplacenie pozniej podatku?

    A to zależy ile JESZCZE zarobisz z pracy i innych takich
    umów itp. Podatek mamy nieliniowy, zapoznaj się ze
    "skalą podatkową" i z tego ci wyjdzie...
    Do pierwszego progu dostaniesz zwrot, nawet jakbyś miał
    dochody z pracy, uwzględnione odliczenia itp. - to
    20% jest większe niż 19% :)
    Ale od przekroczenia progu - jako bogacz będziesz dopłacał.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-09-26 14:50:16
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    s...@s...com.pl news:Pine.WNT.4.56.0309261445250.-305833@k6-
    2.portezjan.zabrze.pl

> [...]
    > 20% jest większe niż 19% :)
    > Ale od przekroczenia progu - jako bogacz będziesz dopłacał.

    Dzieki.
    Jak rozumiem, podatek place co rok (kiedy dokladnie?) i % zalezy wlasnie od
    tego progu, jakie sa te progi, moze jakis spis online? Lub ile % wychodzi
    dla na przyklad 40.000 przychodu na rok ?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 6. Data: 2003-09-26 16:41:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2003, Rafal 'Raf256' Maj wrote:
    [...]
    >+ Jak rozumiem, podatek place co rok (kiedy dokladnie?)

    ...zależy czy ci mają zwrócić czy ty dopłacasz ;)
    Między 1.I. a ostatnim kwietnia następnego roku: w tym
    czasie musisz rozliczyć PIT-36 lub -37 (zależnie od rodzajy
    dochodów) i ew. dopłacić.

    >+ i % zalezy wlasnie od tego progu, jakie sa te progi,

    Wrrr....

    http://www.google.pl/search?q=progi+podatkowe+dochod
    owego&hl=pl&lr=

    ...pilnować z którego roku tabela.