  • 1. Data: 2003-09-25 22:24:09
    Temat: podatek od spadku
    Od: "Lesio" <l...@N...pl>

    proszę o podanie jakiegoś linka do stron gdzie mógłbym przeczytać jak, ile i
    czy w ogóle powinienem zapłacic podatek od spadku.
    Dostał mi się w spadku po Ojcu stary Polonez. Chciałbym go sprzedać a może
    przerejestrować na siebie i nie wiem jak to się je. Nie było żadnego
    testamentu, oprócz mnie prawo do dziedziczenia ma również żona (wdowa)
    ojca...

    prosze o porady lub linki

    L/

  • 2. Data: 2003-09-26 12:53:32
    Temat: Re: podatek od spadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2003, Lesio wrote:

    >+ proszę o podanie jakiegoś linka do stron gdzie
    >+ mógłbym przeczytać jak, ile i czy w ogóle powinienem
    >+ zapłacic podatek od spadku.

    Jakbyś mógł najpierw zajrzeć do ostatnich postów na .prawo
    (tak do dwu tygodni wstecz) - to sprawa spadków była
    wałkowana razy kilka. Najpierw postępowanie spadkowe
    trzeba zrobić - masz już je ?
    [...]
    >+ testamentu, oprócz mnie prawo do dziedziczenia ma również żona (wdowa)
    >+ ojca...

    ...AFAIK połowa dla żony, połowa dla dzieci.
    Samochód był *ojca* czy *rodziców* ? I nieważne na
    kogo zarejestrowany, tylko z czyjego majątku kupiony !
    Bo jak rodziców - to pół jest żony, a drugie pół
    dzieli się jak wyżej - 1/4 zostanie dla dzieci.
    AFAIR, żeby nie było (piszę "z głowy czyli z niczego") :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-09-26 17:37:42
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    wiadomości kupiony !
    > Bo jak rodziców - to pół jest żony, a drugie pół
    > dzieli się jak wyżej - 1/4 zostanie dla dzieci.
    > AFAIR, żeby nie było (piszę "z głowy czyli z niczego") :>

    jeżeli był z majątku wspólnego to połowa jest żony, a druga połowa dzieli
    się na osoby dziedziczące czyli żona i 2 dzieci po 1/3, czyli żona ma 4/6, a
    dzieci po 1/6 całego samochodu (też z głowy....i też nie jestem pewien)
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-09-26 20:18:21
    Od: "Lesio" <l...@N...pl>

    dzieki!

    L/

  • 5. Data: 2003-09-26 21:40:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2003, Slayer wrote:

> [...]
    >+ jeżeli był z majątku wspólnego to połowa jest żony, a druga połowa dzieli
    >+ się na osoby dziedziczące czyli żona i 2 dzieci po 1/3,

    ...w pytaniu był jeden "dzieć" :)
    Ale rzeczywiście sformułowałem dobry wynik źle :(, thx.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)