    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty a fp i fgśp
    Date: Wed, 16 Feb 2005 11:37:24 +0100

    du hast mich gefragt napisał(a):

    > Ślicznie dziękuję za pouczenie, sugeruję jednakże ponowne przemyślenie
    > swojej wypowiedzi a zwłaszcza tego "okresu którego dotyczy zgodnie z
    > ustawami o podatku dochodowym". Zwracam uwagę, że wyraźnie powiedziałem,
    > że mówię o KH a co podatek dochodowy ma do zarachowania kosztów?

    Co ma? No mnie uczyli że podatek dochodowy oblicza sie od przychodu
    pomniejszonego o koszty uzyskania przychodu.
    Ba, uczyli mie też że co do zasady na okres zarachowania kosztów dla
    celów podatku dochodowego (kucze, znowu mi się podatek z kosztami łączy,
    tragedia) nie ma wpływu rodzaj prowadzonej ewidencji.
    A więc dla celów podatku dochodowego koszty w KH i KPIR memoriałowej
    powinno sie uzględniac w takich samych okresach i stosowac te same
    ustawowe wyłączenia.
    Ale to jakas dziwna szkoła była widać.
    To że w KH ewidencja księgowa spełnia jeszcze inne funkcje poza
    podatkową to zupełnie nie ma znaczenia. Podatek będzie się liczyło tak samo.
    Jeżeli ustawa dochodowa mówi że niewypłacone wynagrodzenia nie są
    kosztem, to nie są kosztem podatkowym i w KH i w KPiR.

    Gość się pytał kiedy wpisać w koszty FP i FGŚP - domyślnie w koszty
    podatkowe (to jest grupa *.podatki). W koszty podatkowe w KH i KPiR
    pójdzą TAK SAMO.

    A poza tym czy ciągle uważasz że twierdzenie jakoby koszty należało
    zarachować "w miesiacu zarachowania" ma jakikolwiek sens?
    To nie jest kwestis rachunkowa ani podatkowa, nie na to Ci zwrociłam
    uwage, to jest kwestia językowa - pleciesz masło maślane, o jakiej
    ustawie bysmy nie mówili. Nie widzisz tego???

    Zwróciłam ci uwage na fakt że mylisz pojęcia a Ty idziesz w zaparte.
    Robi się coraz zabawniej. Lubie upartych ludzi, potrafią brnąc w ślepa
    uliczk głową do przodu byle tylko nie przyznac sie do głupiego błędu.
    A to czasami smiesznie wygląda, zwłaszcza jak na końcu uliczki jest
    murek. ;-) A ty jeszcze bierzesz rozpęd... doprawdy... ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813