    From: "poilkj" <l...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty uzyskania przychodu od dochodu za granica
    Date: Wed, 25 Feb 2004 08:50:34 -0600

    "Robek" <j...@y...com> wrote in message
    news:7c47.000001f5.403cb362@newsgate.onet.pl...
    > Mam pytanie dotyczace opodatkowania dochodow osiagnietych za granica.
    > Od 1.1 2004 od dochodow tego rodzaju mozna odliczyc tylko 30diet (a nie
    jak
    > bylo wczesniej dieta +25% ryczaltu za hotel za kazdy dzien pobytu za
    granica).
    > Poniewaz zona pracuje na amerykanskim uniwersytecie to zgodnie z umowa
    pomiedzy
    > Polska i USA nie placi w Stanach podatkow. Za to po powrocie do kraju w
    czerwcu
    > bedzie musiala zaplacic solidny podatek. Jak tego uniknac?

    I to jest właśnie główny punkt programu.
    Nie da się.

    > -Czy mozna zastosowac 50% koszty uzyskania przychodow (praca naukowa na
    > uniwersytecie)?
    Tak. Tylko, żeby gdzieś w dokumentach było napisane, że to jest praca
    naukowa, albo np prowadzenie zajęć, czyli coś co podlega u nas pod 50%
    koszty.

    > -Czy mozna do kosztow uzyskania przychodu zaliczyc skladke na fundusz
    > emerytalny (obligtoryjna!) i koszty na ubezpieczenie zdrowotne (wymog
    stawiany
    > przy zatrudnieniu)
    Dobre pytanie. Nie wiem. Ale raczej nie, bo nigdzie w ustawie nie jest
    napisane, że można.

    > -Czy mozna odliczyc koszty poniesione na przedszkole (obliczjac
    amerykanskie
    > podatki mozna)
    Nie.
    W polskich przepisach, czegoś takiego nie ma.

    > -Czy mozna odliczyc koszty poniesione na zakwatorawanie, ew. inne
    (jakie?),
    > ktore urealniaja stanadard zycia , bo co prawda pensja jest amerykanska
    ale
    > wydatki takze!
    Nie. Tak samo jak polskiego czynszu nie możesz odliczyć od podatku.
    Trzeba przyznać, że ten kto w polsce zlikwidował te diety to mu się medal
    należy za zwiększanie wpływów do budżetu.
    Z drugiej strony ten ktoś chyba nigdy za granicą nie był, bo różnych
    standardów życia też nie widział.

    Jak coś będziesz wiedział więcej to daj znać.