  • 1. Data: 2006-05-31 15:06:16
    Temat: koszty zmian
    Od: "Witek" <a...@m...pl>

    Mam zamiar zmienić nazwę firmy,(osoba fizyczna)
    Jaki jest koszt takiej operacj?
    Zmiana Regonu, wpisu do ewidencji itd.

    podrawiam

  • 2. Data: 2006-05-31 15:17:54
    Temat: Re: koszty zmian
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Witek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Mam zamiar zmienić nazwę firmy,(osoba fizyczna)
    > Zmiana Regonu, wpisu do ewidencji itd.

    nazwą Twojej firmy jest imie i nazwisko

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-05-31 17:16:47
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Witek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Mam zamiar zmienić nazwę firmy,(osoba fizyczna)
    > Jaki jest koszt takiej operacj?
    > Zmiana Regonu

    o zł

    wpisu do ewidencji itd.

    50 zł

    ZUS

    0 zł

    bank

    0 zł

  • 4. Data: 2006-05-31 17:20:53
    Od: "Witek" <a...@m...pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Witek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > nazwą Twojej firmy jest imie i nazwisko

    Tzn.ze osoba prowadząca jakąś działalność gospodarczą nie może mieć nazwy
    firmy?
    Dla przykładu : "Transgis" Usługi transprtowe. 88-888-Ustrzyki Dolne.
    Tak nie może być?
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-05-31 20:10:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 May 2006, Witek wrote:

    > Mam zamiar zmienić nazwę firmy,(osoba fizyczna)

    wKF:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060530/p
    rawo/prawo_a_14.html

    "Firma" to jest *nazwa* działalności (i sam ustawodawca o tym nie wie :>)
    "jak można zmienić firmę" :) (a dokładniej: "inne dowolnie wybrane
    określenie stanowiące część firmy" :))

    > Jaki jest koszt takiej operacj?

    Zależy - jak wpis jest w EDG to AFAIR 50 zł, jak w KRS to z 10x więcej.

    > Zmiana Regonu

    Za darmo. Informacja do US i ZUS również.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-05-31 20:24:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 May 2006, Witek wrote:

    > Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał
    [...]
    [...]
    > Tzn.ze osoba prowadząca jakąś działalność gospodarczą
    > nie może mieć nazwy firmy?

    Firma jest *nazwą*, tak samo jak adres jest *miejscem*
    (i bzdurą są czasami spotykane w formularzach określenia
    "adres miejsca czegoś-tam").
    Kodek Cywilny dopuszcza żeby częścią firmy OF było "określenie
    dowolnie obrane" (sprawdź sobie, KC dobrze jest z raz sobie
    do poduszki przeczytać ;) - mimo że długi!).

    > Dla przykładu : "Transgis" Usługi transprtowe. 88-888-Ustrzyki Dolne.
    > Tak nie może być?

    Nie może.
    A dokładniej taki napis gdzieś można powiesić na transparencie,
    zakazu nie ma, ale firma to nie jest - więc nie wolno czegoś
    takiego zapodać po pozycji "firma" albo "nazwa sprzedawcy" czy
    "nazwa oferenta" na ofercie czy fakturze.

    Jeśli jest to osoba prawna to *musi* być podana jej forma, np.
    Transgis Usługi transportowe sp. z o.o.
    Stowarzyszenie Transgis Usługi transportowe ;)
    Jeśli jest to spółka osobowa to musi być lista nazwisk osób
    "odpowiadających" (np. przy komandytowej - tylko komplementariuszy,
    komandytariuszy nie), na przykład:
    Transgis Usługi trasnportowe Spółka Jawna Jan Kowalski Adam Nowak.

    Jak DG jest 1-os DG OF - to będzie
    Transgis Usługi transportowe Jan Kowalski

    Śmiesznie było jak z okazji wprowadzania kas fiskalnych do taksówek
    taksówkarze oburzali się że oznacza to "podawanie danych osobowych",
    co wskazuje jedynie że większość nie wie w co się wpakowała :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-05-31 21:38:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

    > Śmiesznie było jak z okazji wprowadzania kas fiskalnych do taksówek
    > taksówkarze oburzali się że oznacza to "podawanie danych osobowych",
    > co wskazuje jedynie że większość nie wie w co się wpakowała :>

    Chyba w to nie wierzysz :D
    Nie protestowali, gdy im nakazano identyfikatory ze zdjęciem w widocznym
    miejscy wyłożyć.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2006-06-01 07:52:52
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Wed, 31 May 2006, Witek wrote:
    >
    > Firma jest *nazwą*, tak samo jak adres jest *miejscem*
    > (i bzdurą są czasami spotykane w formularzach określenia
    > "adres miejsca czegoś-tam").

    Dobre, to znaczy, że jak ma w formularzu adres miejsca zameldowania to
    mam wpisać Urząd Miasta Krakowa, ul Jakaśtam.. .? ;)

    --
    pozdrawiam
    Schwester

  • 9. Data: 2006-06-01 09:55:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 May 2006, 'Tom N' wrote:

    > Chyba w to nie wierzysz :D

    W to co widziałem nie wierzę - bo wiara nie polega na stwierdzaniu
    faktów. Prawdą jest że znaleźć materiały źródłowe (listy publikowane
    w prasie itp) dość trudno - w internecie również strony się pozmieniały.
    Bynajmniej nie była to pierwsza linia obrony przed kasami fiskalnymi :)
    ale co mnie zaintrygowało - to fakt iż redaktorzy takie teksty puszczali
    bez komentarza. Sami też nie wiedzieli?
    Przesadziłem może z "większością" - ale trzeba pamiętać że to właśnie
    awantura z kasami fiskalnymi przyczyniła się do znaczącego wzrostu
    świadomości że dane osoby prowadzącej DG są (w zakresie tej DG, nie
    w zakresie np. pisania na grupę ;)) - jawne.
    Podobnie jak dane właściciela nieruchomości (też "w zakresie").

    > Nie protestowali, gdy im nakazano identyfikatory ze zdjęciem w widocznym
    > miejscy wyłożyć.

    Przecież facjatę można sobie obejrzeć "w oryginale", fakt dostawienia
    jej kopii jest IMO bez znaczenia ;)
    Chodziło mi o świadomość tego że "każdy wsiadający do taksówki ma
    mieć możliwość poznania mojego adresu zamieszkania".
    Tak jakby wcześniej nie miał :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-06-01 10:12:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jun 2006, Schwester wrote:

    > Dobre, to znaczy, że jak ma w formularzu adres miejsca zameldowania

    Nie wiem co to jest miejsce miejsca zameldowania, ale chyba masz rację :)
    Oczywiście "adres" jest przypadkiem szczególnym "miejsca" (znaczy
    tylko jedną z metod opisu, z braku danych GPS ;))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)