    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ksiega przychodów-rozchodów
    Date: Wed, 19 Feb 2003 11:51:44 +0100

    On Mon, 17 Feb 2003, Latet wrote:
    [...]
    >+ A wlasciwie jaki jest cel prowadzenia tej ewidencji wyposazenia,
    >+ skoro w sensie podatkowym traktuje sie te rzeczy jak kazdy inny "mały"
    >+ wydatek?

    Coby kontr...wróć.
    Cobyś się nie pogubił jak usiłujesz się doliczyć własnego KUP :),
    przynajmniej w zakresie "grubszych wydatków" :)
    W EW to sobie zapiszesz co się z tym stało, trudniej przeoczyć ;) !

    >+ Domyślam sie, że ma to jakieś znaczenie przy likwidacji firmy -
    >+ - pewnie się trzeba jakoś z tych rzeczy rozliczać podatkowo,
    >+ ale jak?

    Spis na zakończenie DG obejmuje również wyposażenie - i to
    *nie tylko* to ujęte w EW. Od tego płaci się ryczałtowy podatek...

    >+ No i moze jest coś takiego, że ktos może kontrolować czy przedmioty
    >+ wpisane do tej ewidencji rzeczywiście są u nas obecne,
    >+ a przedmioty kupowane na firme ponizej tej wartosci granicznej,
    >+ nie ujęte w ewidencji mogą "wyparować"?

    Zdroworozsądkowo. Pytać mogą cię o każdy wydatek :)
    Jeśli było w EW - to wpisujesz kiedy i dlaczego złomowałeś/ukradli/...

    >+ I pewnie ma to jeszcze związek z tym słynnym rocznym remanentem,
    >+ w który tak cięzko jest tu niektórym (w tym i mnie) uwierzyć.

    Nie !
    Nie ma zakazu aby robić remanent ŚT i wyposażenia, ale obowiązkowy
    jest tylko remanent towarów handlowych i materiałów - bo te wpływają
    na podatek.

    pzdr, Gotfryd