    From: Arsen99 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: księgowanie zakupów zagranicznych
    Date: Fri, 29 Feb 2008 02:46:08 -0800 (PST)

    > Poprawnie dla celów podatku dochodowego należy najpierw zaksięgować
    > fakturę wg kursu średniego NBP z dnia poprzedniego a po zapłacie
    > skorygować do kursu faktycznego.

    No dobrze a co w takiej sytuacji gdzie najpierw sie płaci a potem
    wystawia fakturę. Po zaplacie np kartą kredytową jest 7 dni na
    wystawienie faktury wewnętrznej. Czyli gdyby po 3 dniach wystawić
    fakturę i przeliczyć po kursie NBP, to od razu trzeba by było wystawić
    korektę co by było bezsensu. Tylko w nielicznych przypadkach akurat
    kurs NBP zgadzał by sie z tym zastosowanym przez bank. Czy nie można
    od razu tego trzeciego dnia wystawić faktury na rzeczywistą kwotę
    którą zapłaciliśmy?

    > Natomiast do celów VAT ZAWSZE będzie to kurs średni NBP z dnia
    > wystawienia faktury.

    No ale to też trochę dziwnie, wystawiam fakturę i przeliczyłam po
    kursie NBP z tego dnia co ją wystawiam. Wychodzi 11 zł. Patrze w konto
    a 3 dni temu bank mi zaksięgował 10 zł. Czyli rzeczywiście wydałem 10
    zł. Wychodzi na to że od razu do wystawionej faktury muszę wystawić
    korektę. Czyli de facto każdą fakturę bym miał skorygowaną, to
    dlaczego od razu nie mogę wystawić na poprawną kwotę?