    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: księgowanie zakupów zagranicznych
    Date: Fri, 29 Feb 2008 14:29:35 +0100
    <9...@n...googlegroups.com>
    <fq8oiv$di6$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <d...@n...googlegroups.com>

    Arsen99 pisze:

    > No nie no zaraz, przecież ja od sprzedawcy dostaje fakturę w euro i
    > właśnie po wystawiam fakturę wewnętrzną żeby na jej podstawie mógł
    > zaksięgować koszty. W jaki sposób mam zaksięgować to na podstawie
    > faktury w euro z 0% Vatem? Sytuacja wygląda tak płacąc kartą po paru
    > sekundach dostaje sie fakturę w euro. Następnie na wystawienie faktury
    > wewnętrznej jest 7 dni. Czyli wychodzi że nie można wystawić faktury
    > wewnętrznej na faktycznie poniesione koszty tylko na podstawie kursu
    > NBP.

    Bosz.. faktura wewnętrzna jest tylko do celów VAT.
    TYLKO. A dla celów VAT stosujesz kurs średni NBP.
    Faktura wewnętrzna to nie jest dokument stanowiący podstawę uznania
    wydatku za koszt.

    Skoro dostajesz fakturę w euro to jaki problem?
    Jakie znaczenie ma stawka VAT w KPIR???
    A w jaki sposób zaksięgować? Dokonać wpisu w książce, "w pamięci"
    przeliczając euro na złotówki.
    Może sobie ołówkiem odpowiednie informacje zanotować na tej fakturze
    (kurs, datę kursu, wartość w złotych itp), ku pamięci - tak sie zwykle
    robi, metoda stara jak sama księgowość.

    > Wiec oprócz faktury wewnętrznej musiał bym wystawiać jeszcze jakiś
    > dowód wewnętrzny, na poniesione koszty tym razem zgodny z rzeczywistym
    > kursem zastosowanym przez NBP, i na jego mocy księgować.

    Nikt nie powiedział, że obce dokumenty muszą być w złotówkach.
    Czemu się tak kurczowo tego przesądu trzymasz?
    Twój problem to nie jest realny problemem. Sam go tworzysz.

    Masz fakturę od sprzedawcy. To jest pełnoprawny dokument księgowy. Dla
    uwiarygodnienia kursu dołączasz potwierdzenie zapłaty, tylko po to żeby
    potem po wyciągach nie szukać. I tyle.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl