    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kto informuje o zmianie przepisów
    Date: Tue, 26 Oct 2004 07:53:25 +0100

    > Pomijajac "przemile i sensowne" odpowiedzi pozostalych grupowiczow,
    > postanowilam wtracic slowko.
    A nie sa sensowne? Wskazano wszystkie oficjalne zrodla, z ktorych rozsadna
    osoba bedzie korzystac. Prowadzenie dzialanosci gospodarczej na podstawie
    Rzepy to samobojstwo, ale to wolny kraj, wiec moze ktos skorzysta z Twojej
    propozycji.

    > Jesli chcesz byc na biezaco, to na stronach www.pit.pl lub www.podatki.pl
    > /wiekszosc platna/ masz na biezaco monitowane istotne zmiany. Lub tez
    mozesz
    > zaprenumwerowac sobie Gazete Prawna czy Rzeczpospolita i czytac ja
    > codziennie. Sa tez jakies poradniki dla MSP w ktorych masz wszelkie porady
    > zmiany. Sama musisz byc na biezaco. A jak nie bedziesz, dostaniesz zdrowo
    po
    > tylku. Taka nasza polska rzeczywistosc.
    I to jest wazne, zeby czytac, ale podstawowe akty prawne trzeba miec i
    chociaz jako tako znac.

    > Nie moge pojac skad u was drodzy grupowicze tyle jadu? Obserwuje was od
    > jakiegos czasu i zauwazylam, ze tylko "inteligentne" pytania wywoluja u
    was
    > sensowna wypowiedz. Osoby wkraczajace w prowadzenie dzialalnosci i pojecia
    > nie majace na ten temat sa tu traktowane jak intruzi i debile. Mnie tez
    Nie intruzi, nie debile... Ale lenie, w 99% przypadkow wystarczy zapytac
    googla. Jezeli tego ktos nie potrafi przed zadaniem pytania (lub nie wykaze
    czynnego zalu w trakcie dyskusji:-), to wiele mowi o takiej osobie. Banki
    tworzace rezerwy na kredyty udzielane takim "przedsiebiorca" wiedza o tym
    najlepiej.

    > wiele pytan smieszy, ale sobie daruje docinki i zgryzliwosci. A widze, ze
    > was to bawi. Dziwi mnie to.
    > Pewnie sobie przechlapalam u wszystkich wyjadaczy. Ale trudno. Ja nie
    > wyssalam ustaw i rozporzadzen z mlekiem matki i zamierzam zadawac durne
    > pytania. Takie zycie.
    Tu nie ma wyjadaczy... Kazdy walczy jak moze, tylko czasem czuje sie na tyle
    pewnie, ze stara sie odpowiedziec. Natomiast jest swiadom ryzyka jakie za
    tym idzie...

    Natomiast IMO masz po czesci racje, ale istotnej sprawie nie masz:

    jezeli bedziemy sie glaskac po glowach, to taka osoba nie uswiadomi sobie,
    do czasu pierwszej przykrej kontroli, jak ciezka i odpowiedzialna sprawa
    jest samodzielne prowadzenie spraw rachunkowo-podatkowych spolki.

    Poza tym tylko Polacy beda robic wszystko sami, poniewaz sa NAJ... Zamiast
    po prostu zajac sie biznesem na ktorym sie najlepiej znaja, a regularnie lub
    od czasu do czasu zaplacic osobie, ktorej biznesem jest np. doradztwo
    podatkowe.

    Ale to i cala niewypowiedziana reszta to juz na
    pl.soc.psychologia.filozofia.polactwo - natomiast mysle, ze kontekst jest
    zrozumialy.

    Takze pozdrawiam
    LG