  • 11. Data: 2004-10-30 15:44:58
    Temat: Re: ktoś zna jezyk astriacki???
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 27. października 2004 12:11 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane wiech:

    > jezyka austriackiego za to nie uswiadczysz nigdzie, choc jest cos takiego
    > jak gramatyka
    > austriacka jezyka niemieckiego.

    Nie sądzisz, że pytanie ,,czy zna ktoś język niemiecki z gramatyką i
    słownictwem austrackim'' brzmi kretyńsko? Uważam, że prościej zapisać j.
    austriacki i już. Tak jak prościej pisać j. amerykański, a nie ,,język
    angielski z gramatyką i słownictwem usańskim''

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2004-11-02 11:40:02
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

> [...]
    >
    > Nie sądzisz, że pytanie ,,czy zna ktoś język niemiecki z gramatyką i
    > słownictwem austrackim'' brzmi kretyńsko?

    mysle, ze najprosciej jest zapytac czy ktos zna jezyk niemiecki...

    > Uważam, że prościej zapisać j.
    > austriacki i już. Tak jak prościej pisać j. amerykański, a nie ,,język
    > angielski z gramatyką i słownictwem usańskim''

    bardzo ciekawe podejscie, a zatem w Szwajcarii bedziesz zapewne rozmawial po
    szwajcarsku, w Luksemburgu po luksembursku...

  • 13. Data: 2004-11-02 11:40:13
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    > W odpowiedzi na pismo z dnia wto 26. października 2004 13:24 opublikowane
    na
    > pl.soc.prawo.podatki podpisane SDD:

    > jest.

    nie ma

  • 14. Data: 2004-11-03 23:30:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 2. listopada 2004 12:40 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane wiech:

    > bardzo ciekawe podejscie, a zatem w Szwajcarii bedziesz zapewne rozmawial
    > po szwajcarsku, w Luksemburgu po luksembursku...

    Jeżeli się różnią od rodzimych języków, owszem. Nie wiem czy się różnią.

  • 15. Data: 2004-11-03 23:30:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 2. listopada 2004 12:40 opublikowane na
> [...]

    jest.

    I co? Ile tak można? Co wg Ciebie świadczy czy jest język, czy nie ma? Wg
    mnie jest kraj z językiem innym niż w innych krajach. A że podobnym do
    niemieckiego, to inna bajka.

  • 16. Data: 2004-11-04 09:00:26
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    > W odpowiedzi na pismo z dnia wto 2. listopada 2004 12:40 opublikowane na
    > pl.soc.prawo.podatki podpisane wiech:

    > Jeżeli się różnią od rodzimych języków, owszem. Nie wiem czy się różnią.

    Roznia sie roznia i to bardzo. Skoro jednak chcesz w Szwajcarii rozmawiac po
    "szwajcarsku", to
    bedziesz mial bardzo duzy problem, bo ktory jezyk nazwiesz szwajcarskim:
    niemiecki, francuski, wloski, a
    moze retroromanski? Masz do wyboru cztery, nie wspominajac juz o dialektach
    (zwlaszcza niemieckiego),
    ktorych jest kilkadziesiat (jesli nie kilkaset). Co wiecej roznia sie one
    znacznie od siebie - rozna jest wymowa
    slow, rozne znaczenie - i co kazdemu z nich nadasz odrebna nazwe?! A roznia
    sie one od siebie bardziej niz
    wymyslony przez ciebie autriacki od niemieckiego.

  • 17. Data: 2004-11-04 09:15:15
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    > W odpowiedzi na pismo z dnia wto 2. listopada 2004 12:40 opublikowane na
    > pl.soc.prawo.podatki podpisane wiech:

    > jest.
    >
    > I co? Ile tak można?

    tyle ile sobie zyczysz - to ty zaproponowales taki styl.

    > Co wg Ciebie świadczy czy jest język, czy nie ma?

    To proste: przyjeta definicja (od razu podkreslam, ze nie przeze mnie, ale
    przez jezykoznawcow), ktora
    bierze pod uwage podobienstwa i roznice slownictwa, gramatyki, wymowy...
    Jesli chcesz znac konkretne kryteria, to wykaz odrobine checi i poszukaj
    troche - jest o tym sporo
    i w internecie i w ksiazkach.

    > Wg mnie jest kraj z językiem innym niż w innych krajach. A że podobnym do
    > niemieckiego, to inna bajka.

    A co z krajami, gdzie jest kilka jezykow i kilkadziesiat dialektow (np.
    Szwajcaria) bedziesz
    kazdemu nadawal osobna nazwe? Czy tez moze wszystkie nazwiesz tak samo - od
    nazwy
    panstwa. Oczywiscie mozesz tak zrobic (zyjemy w koncu w wolnym kraju), ale w
    taki sam sposob
    mozesz tworzyc jezyk slaski, goralski, pomorski, kresowy, i jeszcze pare
    innych...

    A tak nawiasem mowiac sam niemiecki, ktorym mowia Niemcy potrafi tak roznic
    sie wymowa i
    znaczeniem niektorych slow, ze Niemiec z
    poludniowych predzej zrozumie Austriaka niz Niemca w polnocnych landow.

  • 18. Data: 2004-11-04 11:09:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wiech,

    Thursday, November 4, 2004, 10:15:15 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > roznic sie wymowa i znaczeniem niektorych slow, ze Niemiec z
    > poludniowych predzej zrozumie Austriaka niz Niemca w polnocnych

    Czy zamiast kłócić się nie prościej poszukać, jakiego języka nauczają w
    autriackich szkołach jako ojczystego? Po prostu jak się nazywa ten
    przedmiot w szkole? Albo poszukać w ichniejszej konstytucji nazwy
    języka urzędowego? Chyba sami Austriacy najlepiej wiedzą, jakiego
    języka używają...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2004-11-04 12:02:21
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

> [...]
    > przedmiot w szkole? Albo poszukać w ichniejszej konstytucji nazwy
    > języka urzędowego? Chyba sami Austriacy najlepiej wiedzą, jakiego

    Nic nie trzeba szukac - w Austrii jezykiem urzedowym jest jezyk niemiecki...
    wystarczylo uwazac na lekcjach geografii...

  • 20. Data: 2004-11-04 15:36:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wiech,

    Thursday, November 4, 2004, 1:02:21 PM, you wrote:

    > Nic nie trzeba szukac - w Austrii jezykiem urzedowym jest jezyk niemiecki...
    > wystarczylo uwazac na lekcjach geografii...

    To, że jest niemiecki, to _ja_ wiem. Chodzi o udowodnienie tym, którzy
    młócą wątek w nieskończoność.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl